Clienţii companiei aeriene British Airways afectaţi de furtul de date vor fi despăgubiţi, a promis ieri directorul general al operatorului aerian britanic, Alex Cruz, informează AFP.
British Airways, parte a grupului International Airlines Group (IAG), a anunţat joi că aproximativ 380.000 de clienţi ar putea fi afectaţi de furtul datelor de pe cardurile folosite pentru comenzi online. Sunt vizaţi cei care au făcut rezervări online sau cu ajutorul aplicaţiei mobile, din 21 august până în 5 septembrie. Clienţilor care şi-au folosit cardurile bancare în perioada respectivă pentru a cumpăra bilete de avion de la British Airways li se recomandă să contacteze băncile emitente şi să urmeze recomandările acestora.
"Îi vom despăgubi pentru toate pierderile financiare pe care le-au suferit", a declarat directorul general al British Airways, adăugând că prioritatea companiei este să îi contacteze pe toţi clienţii afectaţi.
Alex Cruz a precizat că datele furate sunt cele referitoare la nume, adresă, email şi mai ales cele privind cardurile bancare, respectiv, număr, data expirării şi codul de securitate. În schimb, piraţii nu au reuşit să aibă acces la itinerariile zborurilor sau informaţiile referitoare la paşapoartele pasagerilor.
British Airways susţine că în prezent funcţionarea site-ului său de Internet şi a aplicaţiei mobile a revenit la normal, iar clienţii pot să se înregistreze online.
Aceasta nu este prima problemă informatică cu care s-a confruntat British Airways. În luna mai 2017, activitatea companiei britanice a fost afectată de o problemă de alimentare cu electricitate care a obligat-o să anuleze 726 de zboruri, adică 28% din zborurile programate pe perioada unui weekend prelungit. Acest incident a provocat un haos imens pe aeroporturile londoneze Heathrow şi Gatwick, afectând 75.000 de pasageri