Un consorţiu de companii chineze a cumpărat browserul de Internet Opera, creat de grupul "Opera Software", pentru 600 de milioane de dolari, după ce oferta de 1,2 miliarde de dolari pentru întreaga companie norvegiană a eşuat.
"Opera Software" a informat, ieri, că un consorţiu condus de fondul de private equity Golden Brick Capital Management va prelua versiunile de desktop şi dispozitive mobile ale browser-ului Opera, precum şi o serie de aplicaţii, însă nu şi diviziile de televiziune, media şi jocuri ale grupului.
Din consorţiul de companii chineze mai fac parte producătorul de jocuri "Kunlun Tech" şi furnizorii de soluţii de securitate pe Internet "Qihoo 360 Technology".
Tranzacţia fost anunţată odată cu eşecul ofertei de 1,2 miliarde de dolari pentru întreaga companie "Opera Software", din cauză că afacerea nu a primit aprobarea autorităţilor de regelementare până la termenul limită prevăzut în acest sens: 15 iulie.
Finalizarea tranzacţiei anunţate ieri este aşteptată în semestrul al doilea din anul curent.
Compania "Opera Software" a fost înfiinţată în 1994, de către operatorul norvegian de telecomunicaţii "Telenor" AS, iar în 1995 a devenit o entitate de sine stătătoare. Compania susţine că browserul său, Opera, este utilizat de peste 350 milioane de consumatori din întreaga lume. Potrivit datelor firmei de cercetare de piaţă NetMarketShare, Opera ocupa, luna trecută, locul al patrulea în topul celor mai utilizate browsere pentru dispozitive mobile, după Google Chrome, Safari şi Android Browser, iar în topul browserelor pentru computere desktop deţinea locul al şaselea.