Asociaţia Pentru Protecţia Consumatorilor din România (APC România) şi Junior Achievemnt România au anunţat, ieri, lansarea unui program de educaţie financiară a populaţiei denumit "Bugetul Familiei".
Programul se desfăşoară sub patronajul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi este derulat în colaborare cu Centrule European al Consumatorilor România şi Provident Financial România, au anunţat, ieri, autorităţile.
Primul instrument din cadrul programului este site-ul "www.bugetulfamiliei.ro" unde populaţia îşi poate planifica bugetul, sau poate învăţa termeni din domeniul financiar.
"Prin intermediul site-ului, le spunem tinerilor şi adulţilor că este important să păstreze întotdeauna controlul asupra banilor pe care îi câştigă. Le dăm indicii despre cum să stabileas-că un set de obiective clare şi cum să economisească bani. De asemenea, le explicăm ce înseamnă un depozit bancar, cum calculezi rapid şi în cât timp se pot dubla banii depuşi la bancă şi ce presupune investiţia pe bursă", a declarat Răzvan Rezmeriţă, directorul Centrului European al Consumatorilor din România. Iniţiatorii programului vor să treacă în revistă toate formele de economisire şi fructificare a banilor şi să explice necesitatea asigurării unei pensii liniştite prin intermediul celor trei piloni.
Lansarea site-ului este o doar o parte dintr-un program mai amplu iniţiat de ANPC şi APC România, privind educaţia financiară a consumatorilor români. Programul include elaborarea unor ghiduri pentru consumatori privind administrarea bugetului familiei şi informarea consumatorilor privind creditele bancare.