Gigantul chinez din domeniul vehiculelor electrice BYD a lansat luni în Europa marca sa premium Denza, într-un demers strategic menit să susţină extinderea grupului pe piaţa europeană şi să concureze direct cu producători de top din Germania precum BMW şi Mercedes-Benz, transmite Reuters.
Conform sursei menţionate, în 2023, BYD a vândut peste 4,2 milioane de vehicule la nivel global, dintre care peste 90% în China. Vânzările Denza, o marcă ce a fost iniţial o asociere în proporţii egale cu Mercedes şi care este acum deţinută integral de BYD, au reprezentat puţin peste 3% din totalul livrărilor grupului. Alfredo Altavilla, consilier special pentru Europa, a declarat că Denza va deveni "vârful de lance tehnologic" al BYD.
"Aceasta va anticipa funcţionalităţile tehnologice care vor fi ulterior introduse şi în modelele mărcii BYD", a afirmat el, citat de agenţia de presă, după prezentarea de la Săptămâna Designului din Milano, eveniment la care a participat şi vicepreşedinta executivă Stella Li.
BYD a obţinut în 2024 o cotă de 2,8% din piaţa europeană a vehiculelor electrice, după ce a introdus modele hibride pentru a-şi extinde prezenţa pe continent, potrivit aceleiaşi surse.
Vânzările Denza în Europa vor începe la sfârşitul anului cu versiunea electrică a Z9 GT, un sport wagon de 1.000 de cai putere, urmând ca o variantă hibridă să fie lansată la începutul lui 2026, precizează Reuters. Grupul nu a oferit detalii suplimentare despre strategia comercială sau planurile de produs pentru Europa, însă a confirmat că preţul modelului de debut va depăşi actualul preţ maxim din gama BYD disponibilă în Europa, de 72.000 de euro (aprox. 78.790 dolari).
Gama Denza va include din acest an şi monovolumul D9, iar două SUV-uri off-road ar putea fi adăugate ulterior, a precizat Altavilla.
"Obiectivul este ca Denza să devină o marcă premium completă, care să atragă atât clienţii tradiţionali ai segmentului premium, cât şi tineri interesaţi în mod special de tehnologie", a adăugat el, citat de agenţia de presă.
Modelele Denza vor fi produse şi exportate din China, chiar dacă BYD intenţionează să înceapă producţia europeană în luna octombrie la prima sa fabrică din Ungaria, mai transmite Reuters. O a doua unitate de producţie în Turcia este planificată să înceapă activitatea în martie 2026. Odată ce ambele vor fi operaţionale, capacitatea totală anuală de producţie a BYD în Europa va ajunge la 500.000 de vehicule.