AP "Moller-Maersk Group", cel mai mare transportator maritim de marfă din lume, MSC şi alte 13 companii din domeniu au acceptat să-şi modifice politica de preţuri, ca urmare a unui acord amiabil la care au ajuns cu autorităţile europene antitrust, în urma unei investigaţii de cartel care a durat doi ani, spun surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.
Companiile de transport, care ar putea scăpa de amenzi, au intrat în vizorul Comisiei Europene în noiembrie 2013, în urma unor raiduri din 2011, determinate de practicile lor de preţuri.
Sursele menţionate afirmă că celelalte 13 companii implicate în acest caz sunt: grupul internaţional CMA CGM, "Evergreen Marine" din Taiwan, "Hapag Lloyd" Germania, "China Ocean Shipping Group", COSCO China, "China Shipping", "Hamburg Süd" Germania, "Hanjin" din Coreea de Sud, "Hyundai Merchant Marine" (tot din Coreea de Sud, alături de partenerul său israelian "Zim"), "Orient Overseas Container Line", "Mitsui OSK Lines" şi "Nippon Yusen Kaisha" din Japonia, "United Arab Shipping Company".
Potrivit autorităţilor de concurenţă, companiile în cauză ar fi orchestrat, în mod ilegal, majorări de preţuri începând din 2009, prin anunţuri publice pe site-urile lor şi în presa de specialitate privind planul de creştere a acestora.
Sursele afirmă că, în urma acordului amiabil, companiile menţionate au acceptat să publice preţurile reale cu o lună înainte ca ele să intre în vigoare. Conform surselor, Comisia este aşteptată să solicite părerea terţilor în acest caz, zilele viitoare, după care va decide dacă va accepta promisiunea transportatorilor maritimi şi va încheia investigaţia.
Oficialii Comisiei şi ai companiilor din acest caz nu au făcut declaraţii privind un eventual acord.
"Moller-Maersk" din Danemarca a trecut pe pierderi în ultimul trimestru din 2015, pe fondul declinului preţurilor de transport şi al creşterii slabe a comerţului. Pierderea netă a fost, în intervalul menţionat, de 2,51 miliarde de dolari, comparativ cu un profit de 189 milioane de dolari în anul anterior. Analiştii estimau un câştig de 305 milioane de dolari.
Pe întregul an trecut, compania a avut un profit de bază de 3,1 miliarde de dolari.
1. Meteahna veche
(mesaj trimis de Stefan în data de 11.02.2016, 14:58)
Mereu apar srticole in ziare in care se spune ca se relanseaza sectorul imobiliar si ca in urmatoarea perioada vor creste preturile. Imediat anunturile spun ce va de genul "doar la pretul de ... mp". Asta fiind mult mai mare. Si la o vreme se rasufla toata treaba si iar sunt preturile la nivelul anterior. Asa a facut si Patriciu cu firma lui de imobiliare. La fel a facut si cu pretul petrolului, dar acolo a ramas si stim foarte bine cu totii ca pretul benzinei nu este dat de cotatia barilului de petrol. Deci nimic nou nici pe la alte case.