CA SĂ SCAPE DE ACUZAŢII DE CARTEL Marii transportatori maritimi de marfă şi-ar putea modifica politica de preţuri

ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Internaţional / 11 februarie 2016

Marii transportatori maritimi de marfă şi-ar putea modifica politica de preţuri

AP "Moller-Maersk Group", cel mai mare transportator maritim de marfă din lume, MSC şi alte 13 companii din domeniu au acceptat să-şi modifice politica de preţuri, ca urmare a unui acord amiabil la care au ajuns cu autorităţile europene antitrust, în urma unei investigaţii de cartel care a durat doi ani, spun surse apropiate situaţiei, citate de Reuters.

Companiile de transport, care ar putea scăpa de amenzi, au intrat în vizorul Comisiei Europene în noiembrie 2013, în urma unor raiduri din 2011, determinate de practicile lor de preţuri.

Sursele menţionate afirmă că celelalte 13 companii implicate în acest caz sunt: grupul internaţional CMA CGM, "Evergreen Marine" din Taiwan, "Hapag Lloyd" Germania, "China Ocean Shipping Group", COSCO China, "China Shipping", "Hamburg Süd" Germania, "Hanjin" din Coreea de Sud, "Hyundai Merchant Marine" (tot din Coreea de Sud, alături de partenerul său israelian "Zim"), "Orient Overseas Container Line", "Mitsui OSK Lines" şi "Nippon Yusen Kaisha" din Japonia, "United Arab Shipping Company".

Potrivit autorităţilor de concurenţă, companiile în cauză ar fi orchestrat, în mod ilegal, majorări de preţuri începând din 2009, prin anunţuri publice pe site-urile lor şi în presa de specialitate privind planul de creştere a acestora.

Sursele afirmă că, în urma acordului amiabil, companiile menţionate au acceptat să publice preţurile reale cu o lună înainte ca ele să intre în vigoare. Conform surselor, Comisia este aşteptată să solicite părerea terţilor în acest caz, zilele viitoare, după care va decide dacă va accepta promisiunea transportatorilor maritimi şi va încheia investigaţia.

Oficialii Comisiei şi ai companiilor din acest caz nu au făcut declaraţii privind un eventual acord.

"Moller-Maersk" din Danemarca a trecut pe pierderi în ultimul trimestru din 2015, pe fondul declinului preţurilor de transport şi al creşterii slabe a comerţului. Pierderea netă a fost, în intervalul menţionat, de 2,51 miliarde de dolari, comparativ cu un profit de 189 milioane de dolari în anul anterior. Analiştii estimau un câştig de 305 milioane de dolari.

Pe întregul an trecut, compania a avut un profit de bază de 3,1 miliarde de dolari.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Mereu apar srticole in ziare in care se spune ca se relanseaza sectorul imobiliar si ca in urmatoarea perioada vor creste preturile. Imediat anunturile spun ce va de genul "doar la pretul de ... mp". Asta fiind mult mai mare. Si la o vreme se rasufla toata treaba si iar sunt preturile la nivelul anterior. Asa a facut si Patriciu cu firma lui de imobiliare. La fel a facut si cu pretul petrolului, dar acolo a ramas si stim foarte bine cu totii ca pretul benzinei nu este dat de cotatia barilului de petrol. Deci nimic nou nici pe la alte case.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb