"Cadbury Schweppes" Plc din Marea Britanie, cel mai mare producător mondial de dulciuri, va reduce o parte importantă din forţa sa de muncă şi va înstrăina divizia americană de băuturi răcoritoare, ca să-şi revigoreze profiturile şi să obţină fonduri necesare expansiunii sale. Astfel, "Cadbury" va disponibiliza 7.500 de salariaţi.
Oficialii companiei au declarat că "vânzarea diviziei americane este pe cale să se materializeze", dat fiind că mai multe părţi şi-au exprimat interesul în acest sens.
"Cadbury" şi-a modificat în creştere ţinta de vânzări, anticipând acum o creştere anuală de 4-6% a acestora în următorii patru ani.
Conducerea "Cadbury" spunea, încă din luna martie, că va renunţa la divizia americană de băuturi răcoritoare, pe care analiştii o evaluează la 8 miliarde de lire sterline (15,9 miliarde de dolari). De la acel moment, compania a anunţat realizarea unor achiziţii în Turcia, România şi Japonia. În Turcia, "Cadbury" a preluat "Intergum", iar în România - 93% din "Kandia-Excelent". Luni, compania a anunţat că va cumpăra "Sansei Foods" Ltd., producător nipon de bomboane fără zahăr, pentru gât.
Compania vrea să închidă aproximativ 15% din fabricile sale producătoare de dulciuri, iar cele 7.500 de posturi pe care le elimină, reprezentând 15% din forţa de muncă din acest sector, vor ajuta la creşterea marjelor de profit.
Oficialii "Cadbury" au precizat că există anumite ţări în care compania trebuie să-şi îmbunătăţească rezultatele. Este cazul Marii Britanii, al Rusiei şi Chinei.
Dacă îşi va înstrăina divizia de băuturi răcoritoare din SUA, "Cadbury" va returna capital acţionarilor săi. Surse apropiate companiei, citate de agenţiile de presă străine, spun că firmele de investiţii TPG Inc. şi "Blackstone Group" LP plănuiau să depună oferte până la 15 iunie pentru achiziţia diviziei.
Divizia în cauză are o cotă de aproximativ 15% din piaţa băuturilor gazoase din SUA, situându-se în clasamentul de profil după "Coca-Cola" Co. şi "PepsiCo" Inc.
Vânzările unităţii de băuturi răcoritoare au crescut cu 44% în 2006, însumând 2,57 miliarde de lire sterline. Divizia europeană de băuturi răcoritoare din cadrul "Cadbury" a fost vândută anul trecut firmelor de investiţii "Blackstone" şi "Lion Capital" LLP, care au plătit în schimb 2,2 miliarde de dolari.
Acţiunile "Cadbury" au crescut cu aproape 30% anul acesta, valoarea de piaţă a companiei ajungând la circa 15 miliarde de lire sterline.