Cairo dezminte existenţa vreunor probleme tehnice nesemnalate la avionul de tip Airbus A320 aparţinând EgyptAir care s-a prăbuşit în mare în 2016, omorând 66 de persoane, respingând astfel un raport francez divulgat în presă care arăta că au existat "defecţiuni recurente" ale aeronavei, relatează AFP.
"Acuzaţiile publicate de anumite ziare străine (...) cu privire la încălcări din partea EgyptAir", care ar fi cauzat prăbuşirea avionului A320, "sunt total incorecte", a anunţat ieri, Ministerul egiptean al Aviaţiei Civile, conform AFP.
"Sistemul de monitorizare a penelor tehnice de avion nu au înregistrat vreo problemă tehnică înainte de prăbuşire (...), iar lucrările de întreţinere şi securizare tehnică ale avioanelor EgyptAir sunt efectuate potrivit criteriilor internaţionale agreate de organizaţiile internaţionale ale aviaţiei civile", a subliniat ministerul într-un comunicat, mai scrie AFP.
Zborul MS804 care asigura o legătură între Paris şi Cairo, s-a prăbuşit în Marea Mediterană la 19 mai 2016, între Creta şi coasta de nord a Egiptului, după ce a dispărut brusc de pe ecranele radarelor. Cele 66 de persoane de la bord, inclusiv 40 de egipteni şi 15 francezi, au murit.
După ce Cairo a avansat rapid pista unui atentat, Parisul privilegiază de la început teza unui incident tehnic.
Trei judecători de instrucţie însărcinaţi cu ancheta la Paris au dispus două expertize în vederea reconstituirii scenariului catastrofei.
Prima expertiză, cu privire la mentenanţă, a fost încredinţată magistraţilor în iunie 2018. În acest document de 76 de pagini, dezvăluit la 2 aprilie de ziarul francez Le Parisien şi de care AFP precizează că avea cunoştinţă, cei doi experţi constată "marea lipsă de rigoare a echipajelor şi serviciilor tehnice ale EgyptAir", mai informează AFP.
"Expertiza a evidenţiat că aeronava ar fi trebuit să fie supusă unor verificări la ultimele sale patru zboruri şi nu ar fi trebuit să plece de la Cairo în urma înlănţuirii unor defecţiuni recurente, dar care nu au fost semnalate de echipajele care s-au succedat" la bord, rezumă experţii francezi, potrivit AFP.
Potrivit unei surse apropiate dosarului, anchetatorii au început să analizeze copia înregistrărilor sonore din cockpit provenind de la una dintre cutiile negre.
În ceea ce-i priveşte pe egipteni, autorităţile au pus capăt, la sfârşitul lui 2016, anchetei lor în domeniul securităţii şi au trimis dosarul justiţiei egiptene. Cairo anunţa în decembrie 2016 că a descoperit urme de explozivi pe rămăşiţele victimelor, provocând scepticismul părţii franceze, în contextul în care nicio organizaţie nu a revendicat vreun atentat, mai scrie AFP.