Compania financiar-bancară americană Visa deţine supremaţia pe piaţa plăţilor cu cardul, cu un volum de 267 de miliarde de tranzacţii în 2023, potrivit datelor Statista, preluate de visualcapitalist.com.
Conform sursei citate, serviciile de plăţi cu cardul tind să fie imaginate ca un duopol între giganţii americani Visa şi Mastercard, însă compania UnionPay din China, fondată în 2002, a depăşit Mastercard în ceea ce priveşte volumul tranzacţiilor începând cu anul 2017.
În 2023, tranzacţiile realizate cu cardurile UnionPay s-au situat la 228 de miliarde, în timp ce tranzacţiile cu carduri Mastercard au atins 171 de miliarde. Cifrele includ atât tranzacţiile cu carduri de credit, cât şi pe cele cu carduri de debit.
Potrivit Retail Banking Research, UnionPay a depăşit atât Visa, cât şi Mastercard în ceea ce priveşte valoarea totală a plăţilor. Cea mai mare piaţă a UnionPay este China, unde aceasta este singura reţea interbancară (care conectează toate bancomatele), conform sursei citate. De asemenea, trebuie remarcat faptul că majoritatea tranzacţiilor UnionPay sunt tranzacţii cu carduri de debit, deşi produsele sale cu carduri de credit cresc rapid.
Între timp, concurenţi promiţători din domeniul fintech, precum PayPal şi Apple Pay, s-au transformat în colaboratori Visa şi Mastercard, în încercarea de a-şi asigura un loc în industria masivă şi profitabilă a plăţilor digitale.
Un motiv petru această transformare este amploarea infrastructurii Visa şi Mastercard. După cum scrie Motley Fool, cei doi giganţi ai cardurilor au construit "autostrada" din lumea plăţilor, iar acum încasează o taxă de fiecare dată când se realizează o tranzacţie. Şi tocmai valoarea taxei poate face diferenţa în cota de piaţă, potrivit sursei amintite. De exemplu, cardurile American Express sunt mai puţin populare din cauza taxelor mai mari ale comerciantului, ceea ce limitează acceptarea acestora.
• Spherical Insights & Consulting: Piaţa globală a cardurilor de credit, estimată la 1,1 trilioane de dolari în 2033
Piaţa mondială a cardurilor de credit a fost evaluată la 559,18 miliarde de dolari în 2023 şi este aşteptată să atingă 1.146,62 miliarde de dolari în 2033, în baza unei creşteri anuale compuse (CAGR) de 7,45% în perioada analizată, conform unui raport de cercetare publicat de Spherical Insights & Consulting, preluat de globenewswire.com.
Raportul anticipează că segmentul de carduri de credit de uz general va deţine cea mai mare cotă din piaţa globală a cardurilor de credit până în 2033. Totodată, se preconizează că segmentul alimentelor va creşte în cel mai rapid ritm pe piaţa globală a cardurilor de credit în intervalul de timp amintit.
Raportul notează că America de Nord este aşteptată să deţină cea mai mare cotă din piaţa globală a cardurilor de credit în perioada analizată, datorită furnizorilor de servicii de profil notorii pe care îi are. În plus, lumea este din ce în ce mai interesată de modalităţi simple şi rapide de a efectua plăţi. Drept urmare, sectorul analizat creşte ca urmare a progreselor în tehnologia de procesare a plăţilor, precum acceptarea tot mai mare a plăţilor fără contact şi cu portofelul mobil.
Conform raportului, Europa va creşte în cel mai rapid ritm pe piaţa globală a cardurilor de credit în intervalul de timp analizat. Evoluţia este datorată creşterii programelor de loialitate, extinderii punctelor de recompensă pentru plăţile cu cardul de credit oferite de companii, dar şi în baza tendinţei de extindere a utilizării cardurilor de credit în rândul tinerilor din ţările dezvoltate.