Care este lecţia ofertei AdePlast?

ADINA ARDELEANU, cu unele contribuţii ale lui MAKE
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 17 octombrie 2013

Care este lecţia ofertei AdePlast?

Ludwik Sobolewski, BVB: "Trebuie să tragem învăţăturile"

Marcel Bărbuţ: "Nu suntem încă în stadiul în care Bursa să fie o alternativă viabilă pentru finanţarea companiilor private din România"

Intermediarii, în silenzio stampa

Nu pare că venirea lui Ludwik Sobolewski la conducerea Bursei de Valori Bucureşti a făcut diferenţa faţă de perioada anterioară, cel puţin în privinţa ofertei AdePlast, care s-a încheiat fără succes.

Domnul Sobolewski ne-a declarat: "Cu toţii trebuie să tragem învăţăturile şi concluziile din acest caz. Numai dacă avem capacitatea să înţelegem aceste lecţii, vom putea dezvolta această piaţă. Astfel, AdePlast, care în acest moment este o înfrângere pentru toţi participanţii la piaţă, poate fi transformat într-un câştig".

Suntem de acord în principiu că oferta AdePlast este o lecţie, însă nu ştim ce trebuie să învăţăm: eşecul a fost cauzat de discountul mic, de ostilitatea unor voci din piaţă sau de faptul că societatea nu era bancabilă, aşa cum au susţinut unii.

Până când aflăm răspunsul, ce avem de observat este că această ofertă publică este singura a unei companii private în ultimii cinci ani. Celelalte oferte publice au fost ale unor companii de stat, unele dintre ele încheindu-se cu un succes discutabil.

Cu trei ani în urmă a existat o ofertă publică a unei companii private, care a fost tot un eşec. Se pare că lecţia a fost bine învăţată de companiile private. Ce au învăţat este să nu se listeze pe piaţa de capital. Poate că lecţia învăţată de comunitatea brokerilor este să stea cu mâna întinsă la stat.

Ceea ce ne întrebăm este ce fel de lecţie o fi învăţat preşedintele BVB, Lucian Anghel.

Eşecul ofertei AdePlast certifică la modul absolut integritatea sa morală.

Lucian Anghel a fost analist BCR, iar BCR a intermediat oferta AdePlast (alături de Intercapital Invest).

În calitatea sa de analist, Lucian Anghel a ştiut cu ce dificultăţi se confruntă oferta AdePlast.

În calitatea sa de preşedinte BVB, Lucian Anghel ar fi putut să îşi avertizeze clientul.

Este evident că el nu a scos niciun cuvânt în cuprinsul acestei oferte. El este ilustrarea vie a expresiei "Tace şi face", cu excepţia faptului că nu face.

Eşec răsunător

Prima ofertă publică a unei companii private din ultimii cinci ani, AdePlast, a eşuat atât de răsunător, încât piaţa noastră de capital ar trebui să se trezească, asta dacă nu cumva se află în somnul cel de moarte.

Pe fondul venirii polonezului Ludwik Sobolewski la cârma Bursei de Valori Bucureşti şi al ofertelor statului, piaţa fremăta, iar actorii pieţei păreau cuprinşi de entuziasm şi puşi pe treabă.

Optimismul a fost curmat, ieri, când intermediarii ofertei publice pentru listarea producătorului de materiale de construcţii AdePlast au anunţat că nu au fost îndeplinite condiţiile pentru încheierea cu succes a ofertei, deşi, iniţial, spuneau foarte siguri pe ei că şi-au făcut temele. Intermediarii - BCR şi Intercapital Invest - nu au făcut declaraţii suplimentare ieri.

În condiţiile în care brokerii şi Bursa plâng în continuu după marfă şi stau cu mâna întinsă la stat, intermediarii nu au reuşit să convingă investitorii să încheie cu succes prima ofertă din privat după ani de zile.

Într-adevăr, nu a ajutat nici faptul că subscrierile de acţiuni AdePlast pe perioada ofertei au fost însoţite de o atitudine ostilă fără precedent, din partea unor voci din piaţă. În timpul ofertei, au apărut zvonuri despre faptul că AdePlast ar avea probleme cu băncile, că ar dori să folosească banii din listare pentru plata creditelor, şi nu pentru investiţia anunţată în fabrica de vată bazaltică, însă acestea au fost respinse de reprezentanţii companiei.

Ludwik Sobolewski a venit la BVB cu gânduri mari, unul dintre obiectivele sale declarate fiind să ajungă la două listări pe lună, în timp de doi ani. După eşecul AdePlast, această sarcină a devenit cu mult mai dificilă.

Marcel Bărbuţ, CEO-ul AdePlast, a declarat: "Noi am fost pregătiţi pentru Bursă, însă Bursa se pare că nu a fost pregătită pentru AdePlast. Din păcate, cred că nu suntem încă în stadiul în care Bursa să fie o alternativă viabilă pentru finanţarea companiilor private din România".

Domnia sa a precizat că planurile dezvăluite odată cu demararea IPO-ului rămân în picioare.

Spre deosebire de reprezentanţii companiei, cei ai statului şi brokerii nu consideră că piaţa de capital ar avea o problemă şi că, pe orice piaţă, nereuşita ţine de neatractivitatea ofertelor.

Remus Vulpescu: "Eşecul este numai al emitentului"

Remus Vulpescu, Director de Cabinet al Ministrului Finanţelor Publice, consideră că eşecul este numai al emitentului. Domnia sa a adăugat: "Piaţa de capital trebuie accesată corect. Investitorii nu şi-ar fi dispersat resursele înainte de listarea Romgaz, decât pentru discounturi foarte mari".

Potrivit domniei sale, momentul ales pentru oferta AdePlast nu a fost cel mai bun, imediat înainte de oferta publică Romgaz. Domnul Vulpescu ne-a spus: "Chiar şi înainte de listarea Nuclearelectrica a fost vizibilă o scădere a lichidităţii, investitorii concentrând resursele pentru oferta producătorului de energie nucleară. Acum, nici drepturile de alocare SNN nu se mai tranzacţionează şi cine mai are bani îi păstrează pentru acţiuni Romgaz.

De asemenea, discountul aplicat la preţul minim al întregii oferte nu a fost suficient de convingător, iar discountul special de retail a fost de numai 3% faţă de 8% cât acordă statul".

Remus Vulpescu mai spune că, pentru succesul ofertei, ar fi ajutat şi un acţionariat care să includă salariaţi şi un investitor instituţional, fie de talia BERD sau IFC, fie un fond privat de investiţii, pentru a da încredere viitorilor investitori.

Asociaţia Brokerilor: "Operatorul de piaţă nu poate garanta succesul ofertei publice"

Închiderea fără succes a ofertei publice de vânzare de acţiuni AdePlast, derulate în perioada 2-15 octombrie, nu trebuie privită neapărat ca un eşec al listării companiilor private la bursa de valori, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Brokerilor, semnat de preşedintele Dan Paul. Acesta atrage atenţia că ofertele publice ar trebui pregătite mai bine, lăsând să se înţeleagă că acest lucru nu s-a întâmplat în cazul AdePlast.

"Asociaţia Brokerilor reaminteşte că piaţa de capital este o alternativă viabilă de atragere de finanţare pentru aceste companii, dar dincolo de etapele de aprobare a prospectului ofertei publice şi de promovare a acesteia, pregătirea companiei pentru listare trebuie să înceapă cu mult timp înainte de lansarea ofertei, pentru asigurarea atractivităţii pentru investitori, având în vedere că procesul de transformare a unei companii private într-o companie publică este unul complex şi de durată ", se arată în comunicatul citat, care adaugă: "Este cunoscut faptul că investitorii îşi fundamentează decizia de investire în cadrul unei oferte publice ţinând cont, în primul rând, de indicatorii financiari ai companiei, precum: rata de îndatorare, rata venitului raportat la valoarea acţiunii, rata de creştere a vânzărilor, profitabilitate etc. În al doilea rând, sunt importante aspectele legate de calitatea managementului, strategia de dezvoltare, gradul de cunoaştere al brandul-ui, capacitatea operaţională, guvernanţa corporativă. Dacă toate aceste elemente nu sunt luate în considerare şi nu sunt aduse la nivel rezonabil pentru investitori, aşteptările legate de rezultatul ofertei publice nu pot fi prea optimiste".

Potrivit Asociaţiei Brokerilor, operatorul de piaţă, în acest caz Bursa de Valori Bucureşti, asigură platforma pe care se realizeză oferta şi toate condiţiile necesare desfăşurării corecte a acesteia, dar nu poate garanta succesul ofertei publice, având în vedere că cea mai mare parte a factorilor de succes depind de compania care lansează oferta.

"Oferte publice de valori mari lansate la acelaşi operator de piaţă au fost încheiate cu succes, ceea ce ilustrează diferenţa de atractivitate a companiilor pentru investitori", potrivit comunicatului.

Asociaţia mai precizează că o mai bună consultare cu intermediarii, la lansarea unei oferte publice, cu operatorul de piaţă, precum şi cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, ar putea evita în viitor eşecul unor listări, care, din păcate, poate fi un model negativ pentru alte companii private ce intenţionează să se finanţeze prin intermediul bursei de valori.

"Chiar dacă, la prima vedere, iese în evidenţă partea negativă a închiderii ofertei publice de vânzare de acţiuni AdePlast, în realitate, din perspectiva pe termen lung, aceasta ilustrează că mecanismele pieţei locale de capital funcţionează corect, ceea ce este un aspect pozitiv", concluzioneză preşedintele Asociaţiei Brokerilor.

Nicolae Gherguş: "O acţiune supraevaluată nu se poate vinde"

Nicolae Gherguş, directorul general al Confident Invest, este de părere că motivele ofertelor nereuşite nu ţin în principal de brokeri sau de piaţa de capital.

Domnia sa ne-a declarat: "Cunosc gustul amar al unui astfel de eşec, pentru că anterioara ofertă publică privată a fost cea a Hidraulica Plopeni. Motivele acestor operaţiuni nereuşite nu ţin însă în principal de brokeri sau de piaţa de capital. Piaţa din România nu a făcut decât să arate maturitate, să primească bine IPO-urile bune şi să le respingă pe cele neatractive".

Domnul Gherguş consideră că AdePlast este o companie puternică şi care arată destul de bine financiar în comparaţie cu concurenţa, însă aşa cum îşi face o bună politică a preţurilor produselor, tot aşa de atentă trebuia să fie şi la alegerea preţului din IPO.

"Dacă ar mări preţul adezivilor sau al polistirenului cu 10-20%, efectul asupra vânzărilor ar fi la fel de devastator ca şi procentul subscripţiilor în ofertă", ne-a spus brokerul, adăugând: "Întotdeauna la stabilirea preţului unei IPO există o "luptă" între proprietarul companiei, care are tendinţa să îşi supraevalueze activul, şi broker, care are tendinţa de a-l face să înţeleagă că o acţiune supraevaluată nu se poate vinde. Asta ca să nu mai pun la socoteală şi un discount, o obişnuinţă pe orice piaţă de capital. Eu cred că dacă aceste lucruri i s-au explicat proprietarului de la AdePlast, brokerii care au intermediat oferta nu au ce să îşi reproşeze.

Important pentru cei care au în vedere în viitor listarea la Bursă este să înveţe din greşeli, să le evite şi să nu se supere apoi ca "văcarul pe sat". Într-adevăr, este o vorbă care spune că "pe bursă se poate vinde orice", însă cine o înţelege ştie că "orice" nu înseamnă şi la orice preţ..."

Oferta publică pentru listarea AdePlast la Bursa de Valori Bucureşti s-a derulat în perioada 2-15 octombrie, iar condiţia să se încheie cu succes era ca minimum 70% din acţiuni să fie vândute.

AdePlast dorea să vândă 16,5 milioane de acţiuni, reprezentând 33,3% din capitalul social majorat al companiei, pentru care cerea o sumă cuprinsă între 57,8 milioane lei (13 milioane euro) şi 66,7 milioane lei (15 milioane euro).

Opinia Cititorului ( 32 )

  1. Dl. Sobolewski, cu ofertanti ca Barbut si brokeri ca ai nostril, nu facem piata de capital.

    deoarece altceva nu se poate intelege din comentariile acestor corifei mioritici ai pietei de capital romanesc. Domnul Vulpescu are dreptate ca domnul Barbut este in totalitate responsabil pentru ceea ce se intampla in legatura cu firma domniei sale. Dar pe langa dansul este vinovat si domnul Make , presedintele Basescu si propria persoana deoarece toti suntem cetateni ai acestei natii imperfecte. Din fericire avem clarvazatorii natiunii care ne ajuta sa iesim din aceasta stare si sa ne conduca pe noi culmi de progres, un viitoar EXTRA ORDINAR cum li se promite celor care inca mai prefera mirosul proaspat al ogorului arat in detrimentul gulerului alb scrobit si al mansetelor impecabil calcate. O singura propozitie ar fi trebuit sa desluseasca aceasta intrebare fundamentala si anume unde gresim "Din păcate, cred că nu suntem încă în stadiul în care Bursa să fie o alternativă viabilă pentru finanţarea companiilor private din România" Cine ar avea interesul ca o firma care produce intr-un domeniu in care in cateva luni va creste cererea exponential sa aiba forta financiara necesara pentru a putea satisface cererea pe piata romaneasca si a pune de asemenea presiune pe pietele externe. De unde si-ar lua specialistii pe care domnul Roiss incearca acum din rasputeri sa-i formeze in noua Universitate unde va pompa 10 milioane de Euro in urmatorii 3 ani. Ce semnal ar fi dat in momentul in care si altii ar fi incercat sa urmeze exemplul domnului Barbut si sa-si bazeze extinderea prin intermediul pietei de capital si nu sa ramana la cheremul bancilor. De ce oare are CEC o cota atat de redusa si cat de buni prieteni au devenit lucratorul CEC in raport cu cel de la BCR incat isi incredinteaza creantele de parca ar fi fost colegi de concern. Cate banci si firme de analiza financiara pregatesc analize asupra actiunilor romanesti care sa poata fi luate in serios de banci precum Goldman Sachs, Citi Bank, JP Morgan , UBS, Credit Suisse , Deutsche Bank. De ce oare ard mari analisti financiari pentru a spune ca bancile in Romania nu au nevoie de un plan de sustinere fiind puternic capitalizate. Cati dintre dvs. stiu ce investitie extraordinara au facut intr-o centrala nucleara care nu trebuie sa aiba un provizion pentru cheltuielile de dezafectare la sfarsitul perioadei de functionare , precum si faptul ca tarile grupului de la Visegrad au stabilit sa ceara ajutorul UE pentru sprijinirea programelor de sustinere a centralelor nucleare. Pentru a nu va plictisi in continuare si pe domnul doctor sa-l enervez peste masura inca un citat din presa actuala "Mit Ausnahme von Rumänien ist die Entwicklung der Margen aus Sicht der Citi-Experten enttäuschend verlaufen" -- Cu EXCEPTIA ROMANIEI evolutia marjelor din punct de vedere al expertilor CITI a fost deceptionanta. Daca as fi in locul domnului Presedinte as spune domnului Treichl: Nu e bine domnule Director sa ne faceti brute pe noi cei care va finantam cresterea economica...Any more questions Mister BVB Aufsichtsratsvorsitzender :-)

    I-a sa fi transmis BCR-ul ca el ca intremediar si finantator cumpara 10% din oferta si iINtercapital inca 5%, sa fi vazut atunci buluceala.

    dar intermediari doresc decit comisionul, riscul il lasa la altii. 

    1. Tu vrei sa ne inveti sa investim dar inca nu ai trecut de lectia de lb romana.

      E trist ca avem "investitori" care au ramas repenteni la limba romana.

      Erata: repenteni se va inlocui cu repetenti.

      Corect; a fost prezent decat la lectia cu decat. 

    Cum au effectuat concedierile, fara o reala analiza, Asa au effectuat si promo area societatii. Eu unul, as investii numai la banci. Concluzia, cine sa interleaga psiholigia poporului roman? Un polonez? Un machidon? Lucian a . Unii de la promo are au studii la spiru si erau si angajati la noi, unde si cand sa fi invitatat sa faca planuri reale de educare si promo are?

    1. nu mai da vina pe cei de la BVB, cand vina este a celor care au fixat pretul prea mare si nu au oferit stimulente: discount care sa atraga investitorii

      plus comisionul exagerat de peste 6% pe care urma sa-l incaseze intermediatii  

      BVB a facut tot ce a stat in putinta, dar daca brokerii care au intermediat oferta nu au venit cu marfa atractiva la pret, normal ca nu au putut sa vanda 

      nu cred ca este un esec pentru piata de capital, in toata lumea sunt f multe IPO care nu reusesc deoarece invesitorii considera pretul prea mare 

      daca era 3 ron la Adeplast si discount de 8 sau 10% trecea fara probleme oferta 

      poate ca e bine ca s-a intamplat asa, brokerii au invatat o lectie si vor fi mai realisti cand vin cu IPO

      comision de 6.35% luat de brokeri din banii celor care subscriu este foarte mult, nu trebuie sa fie atat de lacomi si tb sa se gandeasca pe termen lung 

      Comisionul de 6,35% este nu nesimtit, ci extrem de NESIMTIT !!!

      trebuiau sa vina cu un pret la un PER sub 10 si apropiat de valoarea contabila, ca avem destule firma ieftine pe bursa si nu se cumpara

      2.5 ron era bine, listarea era de succes si Barbut putea sa mai atraga bani prin majorari de capital, daca mergea bine compania si investitorii capatau incredere 

      Barbut a fost foarte curajos de a intrat in cloaca asta a brokerilor! Nu cred ca va mai fi un alt privat care sa încerce, in viitorul apropiat, sa intre la bursa. După ce a patit omul asta...dar brokerii s-au obișnuit sa "doarma linistiti"! Statul lucrează pentru ei!!! Si statul nu se va trezi in curând! Asa ca de ce sa avem nevoie de unul ca Barbut, când avem mila statului?!

      Asta trebuiia facut. Nu sa invatam acum cum spune polonezul? Am avut marfa si ce am facut?

    Sa ramanem realisti! Piata este pregatita, a dovedit-o cu Nuclear si sigur o va dovedi si la Romgaz. Nu este o problema a Bursei, sau a brokerilor, sau a investitorilor, este doar problema emitentului, care nu si-a dimensionat deloc corect oferta. Eu cred ca ei stiau asta, de altfel, motiv pt care au pregatit o campanie de PR si marketing de o agresivitate fara precedent, sperand sa convinga astfel, insa au omis ca noi ne uitam la cifre totusi, si nu la TV!

    Daca unii au ales sa vada in aceasta oferta nu stiu ce semn divin, daca o priveau ca pe piata de temelie a Bursei, este strict problema lor, iar aceasta reflectie este pur personala si nu are legatura cu Bursa noastra! Dl. Soboleswki ar trebui sa fie mult mai rezervat in atitudine si sa se documenteze mult mai bine inainte sa se transforme in agentul de vanzari al cuiva.

    Trebuie sa fim optimisti, caci pana la urma aceasta intamplare poate fi si o veste buna: ne-am maturizat si am devenit intelepti, selectivi si, de ce nu, mai profesionisti. 

    1. Piața e pregătită? Ați devenit intelepti, selectivi si profesioniști? Doamne, sunteți pe alta planeta! Voi chiar credeti... De-aia ați ajuns in situația asta! Mai aveți puțin si spuneti ca sunteți pe Wall Street!

      brokerii trebuiau sa-si spuna lui Barbut ca pe bvb se tranzactioneaza actiuni cu PER 6-7 si aici era un pret atractiv

      dar ei au ridicat pretul ca si comisionul lor era mai mare 

      au mizat pe euroria de dupa Nuclearelectrica si au crezut ca investitoriis e arunca cu ochii inchisi

      Barbut lista si la 2.5 lei pe actiune, daca i se arata realitatea si i se spunea ca doar asa va avea succes oferta 

      revistele dau o cifra intre 600 si 1200 milioane Euroni. Noi vrem 600 pentru 2 reactoare care merg si nu au nici in clin nici in maneca cu aceasta operatiune la inchiderea stagiunii.

      Nu stiu sa raspund unei asemenea interpelari neargumentate altfel decat asa: sinucide-te!

    daca cei de la BCR considerau ca pretul propus la IPO era atractiv, de ce nu au venit ei cu cateva milioane de euro la subscriere, ca nu mai era nevoie de prea mult pentru a se atince 70%, si vindeau in piata actiunile Adeplast, la pret mai mare de 4 ron

    Nu cred ca fondurile de BCR, care au miliarde de euro, nu puteau investi vreo 5 milioane de euro, ca sa treaca oferta 

    dar nici ei nu au crezut in acest pret, poate ca ei si forma lui PASOL au urmarit doar comisionul gras de peste 6% (aproape 1 milion de euro), incasat de la investitori 

    Sobolewski a zis foarte bine, ca e o lectie din care putem invata, se stiu cei la care a facut referire 

    1. asa ca nu spune povesti in jurul bradului draga anonim :-) Care banca ar avea interesul sa piarda musterii? Apropo clientela: Daca tu ai avea o creata ti-ai preda-o concurentului :-) Macar asa de idee sa vezi cum se descurca cei 500 de lucratori pe care i-ai specializat doar pentru aceasta:-) Naivitate te iubim,

      Plutesti anonimus! BCR abia se taraste. 

    ce mai vorbiti?aici este mina bcr-ului fara doar si poate ,de ce na-u participat si ei?de ce nu se publica lista tradatoriilor care nu au subscris?lasa ca o sa-si verse naduful pe romgaz,nu da bunul d-zeu si guvernul nu va fi de acord cu pretul actiunii la romgaz?sa le de-a peste nas masonilor de la bcr...si pasol???un fomist

    cu bcr si intercapital ...succes asigurat...ce sa faci cu ”profesionisti” ca astia....somn usor...anghel...somnorila... toata gasca ...AFARA !!!!

    Un alt sef, dar cu aceea conceptie, intrebarea mea este pana cand?

    Speram ca macar acum sa se intample Normalul si anume ca trebuie sa ne asumam vina, sa ne asumam responsabilitatea, dar tu..se vine cu aceeasi eticheta. Insa ma intreb, salariile se iau? Bonusurile se iau? Si atunci pentru ce sa gandim profesionist cum sa facem si cui sa ne adresam? Ca daca vom merge din " poarta in poarta" cum spune dl.polonez si vom ajunge pe ulitele Romaniei ( Balbaila si Mitomana le cunosc ca doar sunt de la coada vacii) atunci acei oameni nu vor intelege chiar nimic. Nici ce inseamna aceasta institutie, nici care este rolul ei, darami-te ce : Marfa": are ea. pana nu vom intelege ca trebuie sa devenim un Brand, ca trebuie sa educam, insa educatia trebuia adresata numai celor cu bani nu Tuturor, degeaba ne luam salariile. Si inca ceva foarte important. Trebuie sa avem echipa de PR si Marketing. Cum vroia Valentin sa faca. Dar nu echipa cu una cum spun colegii care a facut Spiru cand lucre la noi, cu o profesoara de engleza si cu una cu stii administrative si politice. Domnilor iar cireasa de pe tort sefa mare cu FF, pe cand lucre la Apaca facea si ea la FF. Domnilor este timpul sa trecem, daca se poate la lucruri mari. Intelegeti dvs. oare ca este timpul pentru o schimbare? Greu pentru mine de inteles cum poate cineva care a facut gaze si petrol sa se dea mare specialist in IT, foarte greu, il cunoastem cu totii si desigur are si ideii de PR, dar nu cunoaste termenul. Inca incurca relatii publice cu relatii cu publicul, dar ..nu este bine. Este a doua oferta pe care o pierdem si puteam adduce bani. Lasatii intermediarii, au facut ce au putut. Cand vom devein ma repet un Brand gen Adidas, atunci se va vinde orice si oriunde. Pana atunci, sa stam asa cu aceeasi oameni, cu acelasi system, in aceeasi adormire. Este bine! 

    1. oare tu ai subsris la Adeplast ?

      nu mai amesteca BVB in povestea asta, ca nu ei au pus pretul

      doar nu au vrut sa cumpere cei de la BVB actiunile 

    Vinovati pentru esec - Intercapital si BCR !

    Nu cautati alti vinovati pentru ca nu sunt. Adeplastul chiar a facut tot ce a putut pentru IPO pentru ca era direct interesat. Intermediarii au venit cu aceasta oferta la plezneala cum se spune si e foarte bine ca a esuat. Intercapital sa ne explice ce lectie au invatat si cum si-au facut temele ! 

    Aceasta oferta ar fi avut succes intr-un singur mod : 1) Daca s-ar fiderulat pe 6 luni de zile incepand din martie pana in septembrie 

    2) La fiecare sac de adeziv sau polistiren cumparat primeam o reducere in actiuni atasata. Cumpar 10 saci de adeziv primesc si 10 actiuni Adeplast. 

    3) sa aiba alt intermediar.

    Despre datorii etc nu are rost sa mai vorbesc !  

    1. Ce este mai mare 3% discount din nimic sau 6,5% discount din nimic ?

    N-are nici o treaba piata, bursa, conducerea bursei, cu esecul ofertei. E ca si cum taranii din Obor ar da vina pe primarie daca nu si-ar vinde marfa. In conditiile in care marfa poate e la supra-pret. Poate nu a fost gandita bine oferta, poate trebuia un discount mai mare, de obicei fondatorul unei companii are asteptari foarte mari in ce priveste evaluarea. Poate trebuia negociat mai mult cu investitorii mari. Acum poate are si domnul Barbut o dimensionare mai aproape de realitate a afacerii sale. Ia sa fi lansat IPO Dedeman sau Emag, mai zicea cineva ca e discountul mic? Ar fi avut cu totul alt succes.

    1. Buna ziua !

      Am fost la o asa numita "prezentare a ofertei AdePlast " si am fost dezamagit . 

      Sa-l fi vazut pe domnule Ionut Sisu( din cadrul BVB ) cum citea materialul editat . Cati din angajatii BVB cred in institutia respectiva ?

      Eu nu am mai ajuns dintr-un motiv obiectiv la prezentare. Cum a fost pentru ca nu au mai aparut informatii dupa conferinta ? Domnul Pasol ce zicea ?

      Nu prea au avut ce spune nu-i asa ?

      Macar cafeaua din pauze a fost buna ? 

      Ionut Sisu e jurnalist la wall-street.ro, probabil o fi fost moderator la acea conferinta. Se vede treaba ca nu prea ati fost atent :)

      Eu am fost. Mie sincer mi-a placut cum a sustinut cel de la bvb importanta retailerilor, si am plecat cu gandul ca sunt important pt bursa. Despre oferta, nu a fost pasol, ci unul Grigoras de la ei. Cel de la bcr a vorbit mult despre oferta, si mai lasa intercapitalul sa intervina. Evenimentul insa a fost cu participare slaba, cafea si biscuiti (pareau ramasite de la alte evenimente :) ). Dar per total mie mi s-a parut ca cei prezenti si-au dat silinta. "Parerea mea"

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb