Cargill România va achiziţiona materia primă din import pentru a produce ulei vegetal, deoarece niciun fermier din România nu vinde seminţe de floarea-soarelui în prezent, a declarat, ieri, directorul de marketing, Angela Dinu.
"Politica companiei este de a aciziţiona materie primă doar de pe piaţa internă, pentru a încuraja fermierii români. Din păcate, vom fi nevoiţi să importăm materie primă, deoarece nu vinde nimeni seminţe în prezent. Nu vom importa seminţe, ci ulei brut", a spus Angela Dinu.
Acesta a precizat că producţia de seminţe diminuată din cauza secetei a făcut ca şi costurile de achiţie să crească în acest an.
"Dacă anul trecut o tonă de seminţe se putea achiziţiona cu 280 de dolari, preţl materiei a crescut, astfel încât o tonă poate ajunge şi la 560 de dolari", a menţionat Angela Dinu.
În ceea ce priveşte o posibilă scumpire a uleiului, directorul de marketing a subliniat că o decizie în acest sens va fi luată în funcţie de evoluţia preţului materiei prime.
"Am încercat să păstrăm preţul constant, chiar dacă materia primă este din ce în ce mai scumpă. O decizie în ceea ce priveşte o eventuală scumpire va fi luată în funcţie de evoluţia costurilor pentru materia primă", a explicat Dinu.
Cargill Oils este unul dintre cei mai mari furnizori internaţionali de alimente, servicii din domeniul agriculturii şi managementul riscului pentru produse şi servicii. Fondată în 1865, în SUA, compania are în prezent peste 158.000 de angajaţi în 66 de ţări,
În România, Cargill este prezentă pe piaţa românească din 1996, având 28 de locaţii în ţară şi circa 1.000 de angajaţi. Pe piaţa internă, Cargill desfăşoară activităţi în domeniile cultivării plantelor şi cerealelor, îmbutelierii uleiurilor alimentare, rafinării uleiurilor alimentare, dar şi managementul silozurilor. Cel mai important brand al său în domeniul uleiurilor alimentare este Undelemn de la Bunica, prezent în două varianate, clasic şi pentru prăjit.
În 2006, compania a obţinut venituri de 225 milioane de dolari, în România, iar la nivel mondial veniturile au fost de 88 de miliarde de dolari. Capacitatea de producţie a Cargill România este de 50 de milioane de litri de ulei vegetal şi rafinat anual, iar investiţia în tehnologie a fost de 10 milioane de dolari, din 2005 până în prezent.