Cargus se pregăteşte pentru cel mai plin Black Friday de până acum, anticipând o creştere de 60% a livrărilor în ziua de vârf, faţă de o zi obişnuită de livrare, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Pentru a răspunde eficient cererii crescute de livrări din cea mai aglomerată perioadă a anului, Cargus a făcut, în 2024, investiţii strategice în extinderea infrastructurii operaţionale. Compania şi-a relocat depozite-cheie în Târgu Mureş, Craiova, Sibiu şi Râmnicu Vâlcea, crescând capacitatea zilnică totală de procesare, în aceste centre, la peste 66.000 de colete. În plus, o nouă platformă omnichannel, concepută pentru a oferi clienţilor o experienţă intuitivă, simplificată şi integrată, pe toate canalele de servicii clienţi, a fost implementată în al treilea trimestru al acestui an.
"Black Friday marchează începutul unui sezon de vârf pentru care suntem pregătiţi să sprijinim volumele în creştere ale partenerilor noştri, menţinând, în acelaşi timp, un nivel al serviciilor de înaltă calitate, în această perioadă plină. Accentul pe care îl punem pe modernizarea centrelor de sortare şi implementarea de soluţii digitale precum automatizarea şi integrarea omnichannel, ne permite să gestionăm eficient fluxul crescut şi, în acelaşi timp, să menţinem un grad ridicat de satisfacţie în rândul clienţilor", a declarat Şerban Stoica, Chief Sales Officer la Cargus.
De asemenea, pentru a facilita procesul de plată al coletelor, Cargus a adăugat posibilitatea de plăţi prin Google Pay şi Apple Pay, direct în aplicaţia mobilă a companiei, serviciu adaptat inclusiv pentru plata coletelor ramburs.
În aşteptarea celor mai aglomerate două luni ale anului, Cargus şi-a consolidat şi capacităţile operaţionale, prin extinderea forţei de muncă cu 20%. Astfel, compania va putea menţine calitatea serviciului de livrare, pe toată perioada Black Friday. Totodată, Cargus va asigura un efectiv suplimentar de curieri, disponibil în zilele de sâmbătă, în locaţii cu volume mai mari.
Compania mai estimează o creştere cu circa 40% a numărului de rute de transport, ca măsură de acoperire eficientă a cererii mari venite de la retailerii care colaborează cu Cargus.
Pe lângă volumele interne procesate, Cargus se aşteaptă la o creştere semnificativă a livrărilor sale internaţionale, în timpul sezonului de vârf, reflectând importanţa României ca ţară de destinaţie pentru piaţa europeană de e-commerce. Expedierile internaţionale au înregistrat deja o creştere semnificativă, de aproape 50% în prima jumătate a anului 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2023.
În ceea ce priveşte categoriile de produse livrate în următoarele două luni, Cargus anticipează că Black Friday şi tendinţele de sărbători le vor reflecta pe cele din anii precedenţi, articolele vestimentare, electronicele, electrocasnicele şi produsele cosmetice fiind cele mai populare, potrivit comunicatului.