Strategia Comisiei Europene de a elimina treptat motoarele cu ardere internă în favoarea vehiculelor electrice este o alegere politică care implică riscuri de mediu şi sociale, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, într-un interviu acordat ziarelor europene, informează news.ro.
De la fuziunea Fiat Chrysler şi Peugeot pentru a crea cel de-al patrulea producător de automobile din lume după producţie, Tavares a elaborat un plan de electrificare, de 30 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari), care a ajutat acţiunile Stellantis să crească cu peste 60% în primul lor an.
"Ceea ce este clar este că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie", a spus el într-un interviu comun cu Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera şi El Mundo.
El a adăugat că există modalităţi mai ieftine şi mai rapide de reducere a emisiilor de carbon.
"Având în vedere actualul mix energetic european, o maşină electrică trebuie să parcurgă 70.000 de kilometri pentru a compensa amprenta de carbon a fabricării bateriei şi pentru a începe să ajungă din urmă un vehicul hibrid uşor, care costă jumătate decât un EV (vehicul electric)", a spus el.
Tavares a mai spus că interzicerea vehiculelor cu ardere internă până în 2035 în Europa înseamnă că producătorii de automobile trebuie să înceapă să-şi transforme rapid fabricile şi lanţurile de aprovizionare.
"Brutalitatea acestei schimbări creează riscuri sociale" a spus el.
Într-un interviu detaliat care a abordat diferitele dificultăţi cu care se confruntă Stellantis, Tavares şi-a nuanţat şi promisiunea de a nu închide fabricile din Europa.
"În general, mă ţin de promisiunile pe care le fac, dar trebuie şi să rămânem competitivi", a spus el, invocând în special costurile de producţie din Italia, care sunt "considerabil mai mari, uneori dublul celor de la fabricile din alte ţări europene", în principal din cauza preţurilor "exorbitante" ale energiei.
Arătând spre Roma, unde guvernul lucrează pentru a reduce costurile industriale, el a spus: "Este nevoie de ceva timp pentru ca măsurile să fie implementate. Vom discuta din nou despre acest lucru la sfârşitul anului 2022".