"Carlsberg" A/S, producătorul danez de bere care deţine cea mai mare companie de profil din Rusia, raportează câştiguri peste aşteptări pentru primele trei luni din 2010, în baza îmbunătăţirii rezultatelor în Europa şi Asia.
Profitul operaţional al societăţii a scăzut cu 6,7%, la 735 milioane de coroane daneze (126 milioane de dolari), de la 788 milioane de coroane în primul trimestru din 2009. Analiştii estimau 635 milioane de coroane.
Vânzările "Carlsberg" au scăzut cu 6,8%, la 11 miliarde de coroane.
"Carlsberg" obţine aproximativ 45% din câştiguri în Rusia, unde taxele de pe segmentul berii au crescut cu 200% de la 1 ianuarie, determinând reducerea vânzărilor. Volumul vânzărilor diviziei "Carlsberg" din Europa de Est, care include Ucraina, Kazahstan şi Uzbekistan, s-a redus cu 27%, excluzând achiziţiile. În schimb, vânzările au sporit cu 3%, în nordul şi vestul Europei, respectiv cu 16% în Asia.
Oficialii "Carlsberg" anticipează că profitul operaţional pe întreg anul curent va fi similar cu cel din 2009.