Producătorul danez de bere "Carlsberg" AS a raportat, ieri, pentru primul semestru din 2016, un profit sub aşteptări, însă şi-a menţinut previziunile pentru întregul an, în condiţiile în care programul său de reducere a costurilor progresează.
În primele şase luni din anul curent, compania a obţinut un profit operaţional înainte de elemente speciale de 3,45 miliarde de coroane daneze (522 milioane de dolari), cu 4% mai mic faţă de perioada similară din 2015, în condiţiile în care "Carlsberg" derulează un plan dificil de restructurare menit să alimenteze creşterea rezultatelor. Analiştii preconizau un câştig de 3,54 miliarde de coroane.
Volumul vânzărilor producătorului de bere a scăzut cu 1% în semestrul întâi, din cauza slăbirii cererii din Marea Britanie, Polonia şi Europa de Est, însă livrările au consemnat un avans organic de 4 procente.
Cifra vânzărilor grupului a atins 31,24 miliarde de coroane în perioada de raportare, faţă de 32,4 miliarde de coroane în anul anterior. Analiştii anticipau 31,8 miliarde de coroane.
Pentru întreg anul în curs, compania daneză şi-a menţinut ţinta de creştere organică "cu o singură cifră redusă" a profitului operaţional, însă a precizat că impactul fluctuaţiilor de curs valutar asupra acestui câştig a fost modificat în urcare, la -600 de milioane de coroane, de la -550 de milioane de coroane.
"Carlsberg" resimte inflaţia din Rusia, unde, numai în iulie, preţurile de consum au sporit cu 7,2%, nivel de aproape două ori mai mare decât cel avut în vedere de banca centrală. Compania, care este cel mai mare producător de bere din Rusia, a fost afectată de creşterea costurilor de producţie şi de deprecierea monedei locale, rubla.
Directorul executiv al "Carlsberg", Cees't Hart, a declarat ieri: "Mai multe dintre operaţiunile noastre nu se desfăşoară aşa cum ne-am dori, astfel că le revizuim şi continuăm programul de restrângere a activităţilor".
Oficialul companiei a menţionat că unele operaţiuni ar putea fi eliminate până la finele anului curent.