Producătorul danez de bere "Carlsberg" A/S preferă să se extindă în Asia şi să-şi consolideze poziţia pe piaţa din Rusia, în loc să facă achiziţii majore, declară directorul executiv Jorgen Buhl Rasmussen.
"Nu avem în minte acum achiziţii foarte mari, de proporţii", a spus Ras-mussen, subliniind că societatea "Carlsberg" se concentrează pe preluări numai în ţările în care activează şi pe reorganizarea operaţiunilor din Europa, pe care vrea să le facă mai profitabile.
"Carlsberg" a realizat cea mai importantă achiziţie în 2008, când s-a aliat cu "Heineken" NV din Olanda pentru preluarea "Scottish & Newcastle" Plc. Tranzacţia a avut un preţ de 7,8 miliarde de lire sterline (11,9 miliarde de dolari). Ulterior, compania daneză s-a axat pe reducerea cheltuielilor.
Potrivit spuselor lui Jorgen Buhl Rasmussen, 2010 va fi încă un an dur pentru companie, în care prioritatea va fi generarea de numerar şi reducerea costurilor.
Primii patru producători mondiali de bere controlează mai bine de 50% din piaţa de profil. "Carlsberg" ocupă locul al patrulea în acest clasament.