Compania Carpatica Asig intră pe piaţa asigurărilor agricole cu un produs complex, destinat culturilor agricole şi animalelor, informează un comunicat de presă remis astăzi redacţiei.
Produsul se adreseaza persoanelor fizice, persoanelor fizice autoriate, persoanelor juridice, asociaţiilor agricole şi întreprinderilor individuale care deţin suprafeţe agicole, în proprietate sau în arendă, şi care exploatează suprafeţe de o sută până la patru sute de hectare.
"Lansarea produsului de asigurare a culturilor agricole sau a animalelor face parte din strategia Carpatica Asig de diversificare a portofoliului de produse, care susţine operaţiunile de consolidare a poziţiei pe care compania o deţine în piaţa de asigurări. Acest produs a fost gândit să răspundă nevoilor specifice fermierilor din zona agro-zootehnică, care se confruntă în fiecare an cu o mulţime de factori de risc, care le pun în pericol investiţiile", a declarat Liviu Stoicescu, director general Carpatica Asig.
"Pe lângă beneficiile standard ale asigurărilor pentru culturi agricole, produsul Carpatica Asig oferă, în anumite condiţii, acoperire pentru riscurile de inundaţii şi de întârzierea recoltatului. Suplimentar, poate fi asigurat şi riscul de îngheţ, pe timpul iernii, pentru culturile de toamnă. Suma asigurată se stabileşte fie la valoarea producţiei, fie la cea a cheltuielilor de înfiinţare, cu aceeaşi cotă de primă pentru ambele cazuri. Inspecţiile de risc şi constatările de daună la culturi se realizează externalizat, prin experţi în acest domeniu, dar şi cu ajutorul sateliţilor agricoli şi a dronelor, care furnizează un grad crescut de evaluare a parametrilor culturilor din câmp", se arată în comunicat.
Conform sursei citate, produsul pentru asigurări agricole şi animale va fi distribuit prin trei canale - forţa proprie de vânzare, contracte tripartide cu finanţatori sau furnizori de input-uri şi intermediari.
Pentru campania de toamnă, desfăşurată în perioada octombrie 2015 - aprilie 2016, Carpatica Asig estimează că va dezolta un portofoliu de 200 de clienţi, care ar putea genera un volum de prime aferent asigurărilor de culturi agricole de aproximativ 1,8 milioane lei, pentru 50.000 de hectare asigurate, şi unul de 0,2 milioane lei pentru asigurarea animalelor.