"Carrefour România prioritizează producătorii din România, importând doar ceea ce nu se găseşte în ţară"

Ziarul BURSA #Companii / 14 iulie 2017

"Carrefour România prioritizează producătorii din România, importând doar ceea ce nu se găseşte în ţară"

Interviu cu doamna Andreea Mihai - Director de Marketing şi Comunicare, PR şi Solidaritate, Dinamică Comercială şi Pricing Carrefour România

Reporter: Cum apreciaţi vânzările companiei Carrefour pe piaţa românească, în ultimii ani, în condiţiile unei competiţii acerbe?

Andreea Mihai: În linie cu previziunile, suntem foarte multumiţi de trendul economic românesc. Scăderea TVA-ului a ajutat foarte mult la creşterea consumului.

Pe lângă performanţele înregistrate în vânzări, în 2015, Carrefour a fost unul dintre actorii economici ce a încurajat colaborarea cu producătorii locali, a dezvoltat proiecte importante de solidaritate, consolidându-şi astfel politica de responsabilitate socială şi şi-a afirmat încă o dată politica de expansiune, atât pentru fomatul de hipermarketuri, cât şi cel de marketuri.

Reporter: Anul trecut, profitul Carrefour a crescut cu 29%, faţă de 2015. Cum preconizaţi că veţi termina anul acesta, din punct de vedere al profitului?

Andreea Mihai: Avem încredere că şi anul acesta Carrefour România va performa în mod pozitiv, însă vă invităm să verificaţi informaţiile imediat ce acestea vor deveni publice pe site-ul Ministerul Finanţelor Publice.

Reporter: Anul trecut, numărul angajaţilor Carrefour România a crescut cu 14%. Intenţionaţi să mai faceţi angajări şi în acest an?

Andreea Mihai: Creşterea numărului de angajaţi ai Carrefour România a sporit în 2016 vs. 2015 în principal prin asimilarea echipelor Billa. Angajamentul asumat de companie în momentul preluării a fost de a oferi un loc de muncă tuturor angajaţilor Billa şi de a-i integra în marea familie Carrefour.

În ceea ce priveşte angajările, politica noastră este de a oferi angajaţilor noştri de pe toate palierele mai întâi şansa de a creşte organic, recrutând în intern, ca abia apoi să căutăm resurse în afara companiei. Şi în acest an deschidem noi magazine, pe toate formatele, pentru care recrutăm noi angajaţi.

Reporter: Ce taxe trebuie să plătească un furnizor pentru a-şi desface produsele într-un hipermarket Carrefour şi cât reprezintă, în medie, ponderea taxelor din valoarea produselor expuse la Carrefour ?

Andreea Mihai: Există o serie de condiţii comerciale în baza cărora se derulează colaborarea cu furnizorii, dar, din păcate, nu vă putem oferi aceste informaţii, ele fiind confidenţiale.

Reporter: Ce ne puteţi spune despre evoluţia vânzărilor produselor bio în magazinele Carrefour?

Andreea Mihai: Această categorie de produse a avut o pondere relativ redusă în cadrul magazinelor Carrefour în anii anteriori, consumatorul român nefiind încă suficient de educat în ceea ce priveşte acest tip de produse. Totuşi, se remarcă de la an la an o creştere a interesului clienţilor în alimentaţia sănătoasă şi un stil de viaţă echilibrat, alături de un fenomen de uptrading (migrarea de la produsele şi mărcile de prim-preţ către produse premium), astfel că pentru anul în curs ne aşteptăm la un avans de aproximativ 30% pe acest segment.

Reporter: Care sunt cele mai mari probleme cu care vă confruntaţi pe piaţă românească?

Andreea Mihai: Un subiect sensibil cu care se confruntă orice retailer în România este acela al organizării fragmentate al producătorilor locali şi al coeziunii.

Este şi motivul pentru care Carrefour România susţine asociaţia Bio România sau motivul pentru care a lansat anul acesta, la începutul lunii Aprilie, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăşti, o asociere unică în România, dar şi în interiorul Grupului Carrefour din toată lumea în care Carrefour România este unul dintre cei 5 membrii fondatori.

Cooperativa a fost creată în Comuna Vărăşti, judeţul Giurgiu, la mai puţin de 30 de km de Bucureşti şi însumează 60 de hectare de teren (din care 15 hectare de solarii), cu o producţie anuală de 5.000 de tone de legume: roşii, salată, ardei, dovlecei, fasole, vinete, varză, ţelină, ceapă, usturoi, mărar, pătrunjel, leuştean, spanac, lobodă, leurdă, urzici, ridichi, ceapă verde, usturoi verde, ştevie.

În primul rând, am vrut să le oferim clienţilor noştri produse locale, de sezon, de bună calitate. În al doilea rând, am vrut să ne implicăm în societate, în mod practic, palpabil, să aducem o schimbare reală, aşa cum am făcut-o cu fiecare proiect dezvoltat până acum. Cu ajutorul Cooperativei aducem la aceeaşi masă cererea şi oferta - clienţii care îşi doresc produse româneşti şi producătorii locali, contribuind astfel la susţinerea dezvoltării lor şi a comunităţilor.

Reporter: Mai multe ţări est-europene, inclusiv România, s-au plâns de dublul standard al alimentelor din hipermarketuri. Care este opinia dvs cu privire la acest aspect? Care sunt principalele asemănări între consumatorii români şi cei francezi? Dar deosebiri?

Andreea Mihai: Carrefour România prioritizează producătorii din România, importând doar ceea ce nu se găseşte în ţară. Ca dovadă, până şi pentru marca proprie, 90% din volumul vânzărilor sunt produse în România. Pentru restul de 10% a mărcii proprii, apelăm la importuri (produse pentru care încă nu există tehnologie în România).

Din punct de vedere al asemănării dintre consumatorii români şi cei francezi, observăm la consumatorii români o creştere a exigenţei faţă de calitatea serviciilor şi calitatea produselor din magazine.

Reporter: Care este opinia dvs cu privire la legea care obligă supermarket-urile să comercializeze minimum 51% produse româneşti (lanţul scurt în aprovizionare), lege din cauza căreia Comisia Europeană (CE) a declanşat procedura de infrigement împotriva României?

Andreea Mihai: Suntem singurul retailer care a înfiinţat o cooperativă agricolă, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăşti, ca unul din cei 5 membrii fondatori; suntem singurul retailer care cumpărăm fructe şi legume local (de exemplu un mic producător de fructe şi legume de la Sibiu poate avea contract cu Carrefour pentru aprovizionarea unui singur magazin dacă producţia lui ajunge doar pentru necesarul acestuia).

Reporter: Cât la sută din vânzările Carrefour România sunt reprezentate de mărcile proprii?

Andreea Mihai: Aproximativ 15%.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb