"Metro" AG, cel mai mare retailer din Germania, şi-a redus cu 15% profitul în trimestrul al doilea din anul curent, ca urmare a cheltuielilor generate de eliminarea unor locuri de muncă.
Câştigul net al societăţii a ajuns la 44 de milioane de euro (57,6 milioane de dolari) ori 13 cenţi/acţiune, de la 52 de milioane de euro sau 16 cenţi/titlu în trimestrul al doilea din 2009. Analiştii anticipau un profit mai mare: 87 de milioane de euro.
Vânzările companiei au sporit cu 2,4%, la 15,7 miliarde euro.
"Metro" vrea să-şi majoreze profitul cu 1,5 miliarde euro în următorii patru ani, prin intermediul programului Shape 2012, care presupune, printre altele, disponibilizări la divizia Cash & Carry.
"Metro" a anunţat că va elimina încă 900 de posturi de la divizia locală Cash & Carry (6% din personal), după ce a redus 1.000 de locuri de muncă din cadrul acesteia. Divizia Cash & Carry, cea mai mare din cadrul "Metro", a avut profituri înainte de dobânzi, taxe şi cheltuieli speciale de 245 milioane de euro, faţă de 225 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2009.
În perioada de raportare, cheltuielile companiei au sporit cu 21%, la 82 de milioane de euro.
Acţiunile "Metro" au pierdut circa 2% anul acesta, valoarea de piaţă a societăţii fiind de 13,6 miliarde euro.