Preşedintele USR, Cătălin Drulă, infirmă acuzaţiile pe care i le aduce ministrul de Interne, Lucian Bode, subliniind că în calitate de ministru al Transporturilor a fost de acord cu dezvoltarea unui sistem de monitorizare a traficului rutier, dar că detaliile tehnice au fost elaborate de Ministerul de Interne, relatează Agerpres.
Cătălin Drulă îi mai reproşează lui Bode că Ministerul de Interne a achiziţionat doar maşinile, fără să mai ia şi "mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranţa rutieră".
Precizările vin după ce Lucian Bode a afirmat astăzi că licitaţia pentru achiziţionarea de autospeciale marca BMW este una corectă şi că preşedintele USR, Cătălin Drulă, "dezinformează cu bună ştiinţă", după ce a semnat, în calitate de ministru al Transporturilor, fişa cu detaliile tehnice pentru această tranzacţie.
"Ciocoiul Bode minte cum respiră pentru că simte că se strânge laţul. După ce săptămână trecută, eu am sesizat licitaţia făcută cu dedicaţie pentru prietenul preşedintelui, Bode a ieşit astăzi cu fumigene penibile. A făcut o conferinţă ca să inducă voit o confuzie între finanţarea europeană a unui proiect de siguranţă rutieră şi licitaţia organizată de subordonaţii lui cu dedicaţie", a scris liderul USR, pe Facebook.
El menţionează că Poliţia Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit "Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulaţie" (cod MySmis 125180, Programul Operaţional Infrastructură Mare).
Bugetul alocat este de 106.599.765 lei, iar proiectul prevede achiziţionarea a: 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor; 4.000 de dispozitive mobile; 1.400 de imprimante mobile termice; 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanţelor stupefiante în salivă; un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic; 300 de autospeciale de poliţie, menţionează el.
"Formal vorbind, contractul de finanţare europeană pentru proiectele de siguranţă rutieră din POIM se semnează de către Ministerul Transporturilor şi Ministerul Afacerilor Interne. Evident că am aprobat un proiect de siguranţă rutieră din fonduri europene", menţionează Drulă.
El subliniază că documentele pe care le prezintă ministrul Bode cu detalii tehnice sunt elaborate "de el şi de subordonaţii săi", deoarece "nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare" şi maşini de poliţie.
"Nu veţi găsi semnătura mea pe vreo aşa-zisă anexă cu detalii tehnice. Anexa de care vorbeşte Bode e elaborată şi semnată de el şi subordonaţii lui. Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziţia maşinilor, pe care le-a şi dublat la număr (au ajuns 600 - probabil avea mai multe de vândut prietenul preşedintelui). Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziţionat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranţa rutieră. Doar maşinile cu dedicaţie. Licitaţia (achiziţia publică) este făcută de Bode şi subordonaţii săi. Responsabilitatea pentru cerinţele cu dedicaţie le aparţine 100% legal", a mai scris Drulă.
Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a prezentat astăzi într-o conferinţă de presă concluziile Raportului întocmit de Corpul de Control al ministrului în legătură cu licitaţia pentru achiziţionarea a 300 de autoturisme.
El a adăugat că toată documentaţia tehnică a fost întocmită, analizată şi agreată de către structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, ale Ministerului Transporturilor, primind totodată şi girul unui evaluator extern al Băncii Europene de Investiţii.
Lucian Bode a spus că licitaţia este corectă şi arată că Ministerul Transporturilor condus de către Cătălin Drulă, în prezent liderul USR, ar fi aprobat cererea de finanţare pentru cele 300 de autospeciale, inclusiv fişa cu detaliile tehnice.
Bode le-a prezentat jurnaliştilor o copie după contractul de finanţare semnat de Cătălin Dulă (Ministerul Transporturilor) şi Benone Matei (Inspectoratul General al Poliţiei Române).
1. fără titlu
(mesaj trimis de liviu în data de 07.10.2022, 08:41)
Dl Drula nu mentioneaza daca atunci cand a semnat ctr de finantare detaliile tehnice erau anexate, deduc ca da. Greu de crezut ca era necesara semnatura pe fiecare pagina inclusiv anexa tehnica. Nici nu e de asteptat ca un ministru sa aiba timp sa citeasca personal fiecare hartie din fiecare teanc. Evident ca semnatarii pot fi usor manipulati in aceste conditii de grupuri de interese care le baga la semnat n dosare cu dedicatie, e imposibil pentru un om sa acopere atata volum de informatie. Plus detaliile tehnice de genul cutie de viteze automata 8+1 nu mi-e clar de ce indica cu prioritate o anume marca. Se presupune ca semnatarul ctr de finantare trebuie sa fie si expert auto? Pot accepta ca Dl Drula a gresit in aceste conditii, dar in mod clar ce face Dl Bode e o manipulare grosolana, practica o minciuna ordinara fara sa clipeasca. Asta il face teribil de vinovat