Liderul USR Cătălin Drulă prezintă astăzi câteva măsuri urgente pentru siguranţă rutieră, informează Agerpres.
Cătălin Drulă, lider USR a declarat: "Câteva măsuri urgente pentru siguranţă rutieră. PNRR. Am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe + achiziţionarea a 300 de radare mobile şi 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranţă rutieră şi control", spune Cătălin Drulă. O a doua măsură este "oprirea încercărilor de slăbire a legislaţiei rutiere în parlament", conform sursei citate.
A treia măsură propusă de acesta se referă la "adoptarea legii iniţiate de colegii mei (PL-x nr. 88/2022) care permite Poliţiei să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord". "Aşteaptă încă susţinerea MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară şi în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potenţial ucigaş sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliţia nu poate da amenzi pe baza acestor probe". A patra măsură este "reintroducerea inspecţiei de siguranţă rutieră pentru toate categoriile de drumuri". "În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I şi II, iar în 2022 a fost scoasă şi pentru drumuri judeţene", arată liderul USR, potrivit sursei citate.
A cincea măsură propusă de USR este oprirea proiectelor ucigaşe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naţionale prin localităţi şi înlocuirea cu soluţii moderne de sec. 21. "Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgovişte dublare prin localităţi în loc de drumul nou expres în afara localităţilor pe care îl pornisem în 2021", afirmă Drulă. O altă măsură se referă la proiectare a străzilor cu siguranţa rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor. "Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliştii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălţate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulaţie, supra-iluminare, pinteni de protecţie ai colţurilor de străzi, ş.a.m.d", arată el. "Pentru lung parcurs, soluţia este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o reţea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârşit de 1000km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decenţă pentru acoperirea României", spune Cătălin Drulă, menţionează sursa citată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.08.2023, 18:55)
Cred că maine prezintă și câteva rețete culinare de sezon