Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se apropie de 50% iar în acest moment se lucrează la blocurile de ancoraj, la turnuri şi la drumurile de legătură de pe malurile Brăila şi Tulcea, anunţă ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, potrivit Agerpres.
"Podul de la Brăila: lucrările avansează bine. La ce se lucrează acum: la blocurile de ancoraj; la turnuri, unde se pregăteşte terenul pentru montarea ulterioară a cablului principal - se montează schele, cablul de tragere; la drumurile de legătură de pe malurile Brăila şi Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertări, săpături pentru podeţe şi se toarnă beton pentru fundaţia acestora. Stadiul fizic pe întreg proiectul (pod+drumuri de legătură) se apropie de 50%", a scris astăzi, pe Facebook, ministrul de resort.
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Licitaţia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunăre, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani, a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
1. Minte ca un porc
(mesaj trimis de anonim în data de 02.08.2021, 17:57)
Minte ca un porc! Am fost recent prin zona. Nu se lucreaza absolut nimic la drumurile de legatura, doar ceva firav pe malul Brailei, ca sa nu o ia camioanele prin porumb.. Se lucreaza doar la pod si acolo numai pentru ca sunt implicate niste companii straine..
Romania e cunoscuta ca lucreaza foarte greu la sosele si drumuri nationale situate in teren plan..