Parlamentarii USR şi Forţa Dreptei vor ataca noile legi ale Educaţiei la Curtea Constituţională, a anunţat, luni, preşedintele USR, Cătălin Drulă, informează Agerpres.
"Într-o Românie Educată, azi ar fi fost o zi obişnuită de şcoală. Copiii ar fi fost la ore, alături de profesorii lor, iar părinţii la serviciu, ca de-obicei. În România lui Klaus Iohannis, şcolile au fost goale azi, pentru că profesorii se luptă pentru salarii decente. Aveam şansa prin noile legi ale Educaţiei să facem schimbări în sistem, dar PSD şi PNL au refuzat orice reformă. În forma actuală, aceste legi înrăutăţesc ceea ce mergea deja prost în Educaţie, de aceea le vom ataca la CCR", a afirmat Cătălin Drulă, conform unui comunicat al USR.
Noile legi, în forma votată de PSD şi PNL, precizează reprezentanţii USR, încalcă principiul egalităţii în drepturi, dreptul la învăţătură, la viaţă privată şi dreptul de proprietate publică.
USR şi Forţa Dreptei vor invoca în sesizare şi o serie întreagă de motive legate de procedură, insecuritate juridică, greşeli de redactare, terminologii eronate şi paralelisme legislative.
Senatorii USR au votat, luni, împotriva legilor Educaţiei propuse de ministrul Ligia Deca, considerând că acestea nu vor duce la creşterea calităţii actului educaţional, ci din contră.
Noile legi vor duce la "instituirea unui sistem al "specialilor" chiar din şcoală prin introducerea un sistem dual de admitere în liceu, vor favoriza elevii din familii cu bani în detrimentul celor care nu-şi vor permite meditaţii, vor reduce gradul de incluziune al elevilor şi nu vor rezolva problema abandonului", arată USR.
De asemenea, parlamentarii USR mai consideră că noile legi ale Educaţiei "cresc controlul politic asupra celor care administrează şcoala românească şi nu asigură creşterea prestigiului ocupaţiei de profesor, astfel încât cei mai buni dintre absolvenţi să dorească să devină profesori".
Aceste legi "protejează făţiş plagiatorii şi impostorii, transformă universităţile în feude controlate de persoane protejate politic, conduse de rectori "aleşi pe viaţă", mai susţine USR.
"Programul România Educată este un fiasco, iar aceste legi o simplă fanfaronadă! Reforma Educaţiei o fac profesorii în sala de clasă. Elevii au nevoie de modele de urmat, au nevoie planuri-cadru noi şi programe adaptate vremurilor noastre, şcoli sigure şi bine utilate, profesorii au nevoie de siguranţă şi de salarii decente", a afirmat senatorul USR Ştefan Pălărie, citat în comunicat.
"Este inadmisibil că legile Educaţiei nu aduc nimic ferm şi clar în salarizarea cadrelor didactice. Se fac declaraţii sforăitoare despre evoluţie şi performanţă, dar sunt uitaţi fix oamenii din sistemul de învăţământ. Vom folosi toate mijloacele pentru a bloca aceste proiecte de legi fără viziune şi care cel mult ne vor ţine pe loc încă nişte zeci de ani de acum încolo. O educaţie deficitară şi neincluzivă ne va afecta pe toţi, pe termen lung, şi ne va deconecta definitiv de ţările dezvoltate", a adăugat şi senatorul USR Irineu Darău, conform sursei citate.
Proiectele de lege privind învăţământul preuniversitar şi învăţământul superior au fost adoptate, luni, decizional de Senat. Au fost înregistrate 81 de voturi "pentru" şi 28 "împotrivă" la proiectul legii învăţământului preuniversitar şi, respectiv, 79 de voturi "pentru" şi 28 "împotrivă" la proiectul legii învăţământului superior.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2023, 03:04)
Intr-o tara normala faci “greva/proteste/ revolutii”
atat in inflatie cat si deflatie!
acum avem inflatie: motive corecte de proteste; intr-o tara si economie normala.
s c cret
2. Mediocritate versus performanța
(mesaj trimis de anonim în data de 23.05.2023, 09:47)
Eu sper , ca președintele să retrimită legea in parlament pentru scurtarea termenului de aplicare . De ce să se aplice doar din anul 2027 pentru admiterea la liceu ? Adică “România educată “ devine “România din nou amânată “. Nu poți continua să faci selecția pentru licee cu profil total diferit prin aceea unica “sită” care este evaluarea naționala .Iar notele foarte mari de la evaluare , dovedesc in opinia mea , că reprezintă examenul mediocrității și nicidecum al performanței viitoare in profilul ales .