Producătorul auto suedez Volvo Cars a semnat acorduri pe termen lung cu grupul chinez CATL şi cel sud-coreean LG Chem, care vor furniza baterii litiu-ion destinate noilor sale vehicule, transmit DPA şi Reuters, citate de Agerpres.
Acordul semnat cu CATL (cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din China) şi grupul sud-coreean LG Chem, care furnizează deja unor producători auto germani baterii destinate automobilelor electrice, este în valoare de câteva miliarde de dolari, a informat miercuri Volvo, fără a da publicităţii suma exactă.
"Viitorul Volvo Cars este electric şi suntem ferm decişi să nu mai folosim motoarele cu combustie internă (ICE)", a afirmat directorul general al Volvo, Hakan Samuelsson.
Declaraţia vine după ce, în 2017, Volvo a anunţat că va retrage treptat motoarele cu combustie internă şi va extinde fabricarea motoarelor electrice pentru vehiculele sale. Grupul auto suedez vrea să vândă un milion de vehicule electrice până în 2025 şi va lansa cinci modele electrice în perioada 2019 - 2021 şi o serie de modele hibride cu tehnologie electrică şi combustie internă.
Producătorul auto suedez cons-truieşte prima sa fabrică pentru asamblarea bateriilor la uzina sa din Ghent, Belgia. Aici va fi produs primul model exclusiv electric al Volvo, SUV-ul XC40. În prezent, la fabrica din Ghent se produc variantele hibride ale XC40.
Grupul chinez Zhejiang Geely a preluat Volvo în 2010, de la producătorul auto american Ford.
Volvo Cars investeşte aproximativ 5% din veniturile sale anuale - puţin peste un miliard de dolari pe an - în dezvoltarea maşinilor fără şofer şi a vehiculelor electrice.
După anunţarea acordului cu LG Chem şi CATL, acţiunile Volvo au urcat cu peste 3% la Bursa de la Stockholm.
Şi Comisia Europeană a lansat recent propria sa alianţă în domeniu, European Battery Alliance (EBA), în ideea de a sprijini dezvoltarea producţiei europene de baterii pentru autovehiculele electrice.
În prezent, majoritatea bateriilor pentru vehiculele electrice se produce în Asia, piaţa fiind dominată de firmele nipone Panasonic şi NEC, grupurile sud-coreene LG şi Samsung, de companiile chineze BYD şi CATL, şi de Tesla în SUA.
Şi Comisia Europeană a lansat recent propria sa alianţă în domeniu, European Battery Alliance (EBA), în ideea de a sprijini dezvoltarea producţiei europene de baterii pentru autovehiculele electrice.