Reporter: Cum şi când a apărut Noblezza?
Catrinel Stan: Împreună cu soţul meu, am căutat, imediat după căsătorie, să ne asigurăm independenţa profesională. Se întâmpla în 2009, aveam 25 de ani şi unii mă taxau ca inconştientă, dar eram plină de încredere în propriile forţe. Soţul meu avea deja experienţă în antreprenoriat, iar mama era manager la o clinică renumită din Bucureşti, tot pe zona de frumuseţe. Cu aceste atuuri ale lor, am decis să deschidem un business tot pe acest segment şi am început să căutăm un furnizor serios de aparatură, pentru că echipamentul era cel mai important - desigur, la nivelul "soldului" de care dispuneam, dar am respins din start orice idee de achiziţie a aparaturii de provenienţă din China, fiindcă nu tot ce este ieftin e şi de calitate. Am ales furnizori din America şi din Uniunea Europeană.
Reporter: Aţi configurat de la început Noblezza ca fiind o clinică de înfrumuseţare şi sănătate?
Catrinel Stan: Nu. La început, ne intitulam "Atelier de înfrumuseţare" şi lucram la tot ce însemna tratamente corporale şi faciale: epilare definitivă, radiofrecvenţă, curăţarea cu ultrasunete etc.
În industria în care activăm, clientul sună şi face o programare. Noi am ales să schimbăm perspectiva şi îi propunem o diagnosticare în primul rând, urmată de propuneri în funcţie de nevoile specifice ale organismului său.
Reporter: Aţi testat piaţa înainte de a intra pe acest segment?
Catrinel Stan: Având un membru al familiei cu experienţă în domeniu, ştiam cum arată piaţa, atât în ceea ce priveşte nevoile clienţilor, dar mai ales oferta existentă. Bazându-ne pe aceste "insight-uri", dar şi pentru că nu ne permiteam o cercetare de piaţă la acel moment, am demarat afacerea, oferind servicii de epilare definitivă. La acel moment era un serviciu nou, despre care se ştiau puţine lucruri, din simplul motiv că puţini ştiau să se promoveze. Aparatura pe care o foloseam era din Franţa, presupunând o procedură care trebuie luată în serios şi pentru care ai nevoie de specialişti - nu o poate face oricine.
Reporter: Tehnologia s-a schimbat?
Catrinel Stan: Bineînţeles, tehnologia a avansat rapid, aşa că am trecut de la sistemul bazat pe lumină secvenţial pulsată la tehnologia pe bază de laser medical. Practic, din vara lui 2015, când am trecut la laser medical şi am adus în România tehnologia Dioda Prime Lase, folosim doar aparatură medicală, certificată internaţional în domeniu. Această schimbare de tehnologie ne-a determinat să ne numim clinică.
Reporter: Cât costă epilarea definitivă?
Catrinel Stan: 4500 RON, program full body, realizabil în 4 şedinţe.
Reporter: Cum aţi făcut faţă crizei?
Catrinel Stan: Uneori glumim, spunând că ne-am născut în criză şi de aceea am învăţat să supravieţuim. Criza ne-a prins la început, credem că am avut într-un fel noroc, dar am şi fost deschişi, sinceri cu noi şi cu piaţa pe care o bătătoream. Şi... foarte perseverenţi. Pe de o parte am făcut credite, leasing-uri, iar pe de altă parte ne ţineam cu dinţii de ideea de diagnosticare personalizată. Practic, ne-am pus în pielea clienţilor noştri, pentru a înţelege care sunt nevoile stringente, la ce servicii nu ar renunţa sau ce servicii noi i-ar interesa. Vorbeam cu fiecare client, încercam să-l fidelizăm prin bonusuri şi oferte personalizate.
Reporter: Cum aţi făcut faţă concurenţei?
Catrinel Stan: Concurenţa în această piaţă a fost şi este în continuare mare. Diferenţa o fac, însă, serviciile.
Reporter: Angajaţii sunt de la început?
Catrinel Stan: Da. S-au perfecţionat la noi, am crescut împreună.
Reporter: Aţi recuperat investiţia iniţială?
Catrinel Stan: Investiţia nu a fost o singură tranşă şi... gata, iar unul dintre motive ţine de avansul tehnologiei şi al soluţiilor de îngrijire la nivel global. Investim anual în tehnologie şi servicii noi, în măsura în care considerăm că acestea se potrivesc nevoilor clienţilor noştri.
Reporter: Ce alte servicii puneţi la dispoziţie clienţilor?
Catrinel Stan: În 2010, unul dintre furnizorii noştri ne-a propus să ne facem curaj şi să aducem în România un aparat pe bază de oxigen -Intraceuticals -, numit şi "tratamentul Madonnei", utilizat de multe dintre vedetele de la Hollywood. Investiţia era foarte mare, pentru că includea multe consumabile - fiole, vitamine de hidratare, de eliminare a petelor sau acneei. L-am testat şi am realizat ce beneficii aduce, aşa că am riscat. Ne-am diversificat şi sporit calitativ serviciile în mod constant - aveam unele destinate zonei de facial, iar cele de epilare definitivă ne diferenţiau în mod cert pe piaţă. Am dispus mereu de produse comparabile cu competitorii noştri pe zona de tratamente corporale, aşa că am mai făcut un efort financiar şi am investit în aparatura Crio-Cooltech, ce oferă rezultate comparabile cu liposucţia chirurgicală. Este cel mai inovator tratament la nivel internaţional, fiind considerat vedeta anului 2015. Suntem primii care au adus această tehnologie şi în România.
Reporter: Ce presupune?
Catrinel Stan: Criocooltech este terapia care îngheaţă ţesutul adipos la -8 grade, are rezultate spectaculoase în procesele de slăbire, fără să necesite anestezie sau perioadă de recuperare. Aparatura pe care o folosim este produsă de unul din cei doi producători mondiali certificaţi pentru tratamente cu criopoliză. Medicii din întreaga lume recomandă terapiile cu frig, datorită eficienţei demonstrate clinic, atât asupra frumuseţii, cât şi asupra sănătăţii întregului organism.
Reporter: Sună foarte bine. Ce alt tratament inovator mai oferiţi clienţilor?
Catrinel Stan: Criosauna, tratamentul "tinereţii fără bătrâneţe", îţi regenerează fiecare celulă a organismului în trei minute, fără a fi supus nici unui şoc termic radical. Deşi bazat pe frig, criosauna presupune un aer foarte uscat.
Reporter: Ce ne puteţi spune despre specialiştii din domeniu?
Catrinel Stan: Nu prea sunt, asta cred că e o problemă reală, pentru că în industria noastră, la fel ca şi în medicină, ai o mare responsabilitate. Dacă foloseşti personal care nu este specializat, îţi expui clienţii unor riscuri de sănătate ulterioare. Sunt mulţi care au venit la noi cu tot felul de arsuri. Noi suntem o echipă de la început, avem oameni pasionaţi şi pricepuţi în ceea ce fac, merg la sesiuni de pregătire în România sau în străinătate, pentru a pune un diagnostic corect şi a putea explica procedurile pe înţelesul tuturor. Sunt cliente care au venit şi au rămas surprinse când li s-a spus că, din cauza unei afecţiuni medicale, nu au voie să facă o anumită procedură. Chiar dacă acest refuz a însemnat că am încasat mai puţini bani, ne-am asumat, pentru că avem o responsabilitate reală faţă de client. Vrem să fie satisfăcut de servicii şi să se întoarcă la noi.
Reporter: Din punct de vedere al rezultatelor financiare, ce aţi observat?
Catrinel Stan: În primii trei ani, parcursul a fost destul de şerpuit. După primul an, nu ai ce să vezi. Apoi începi să compari şi tot aşa... Ca lună, decembrie este cea mai importantă, cea mai influentă din an.
Reporter: Care este investiţia în echipamentele pe care le aveţi în clinică?
Catrinel Stan: Peste 300 de mii de euro. Aceşti bani nu includ trainingurile, clădirile, amortizarea, google, marketing etc.
Reporter: Cum v-aţi ales numele?
Catrinel Stan: Am colaborat cu un prieten bun de familie, cunoscător în domeniul brand-urilor. Am avut mai multe propuneri şi am rămas la Noblezza. Pentru că, ne place să credem, ceea ce facem aici presupune o anume nobleţe, e ceva deosebit.
Reporter: Dacă ar fi să o luaţi de la capăt...
Catrinel Stan: ...am lua aceeaşi decizie. Antreprenoriatul s-a dovedit a fi o soluţie, cel puţin pentru noi. Dar, lăsând modestia de o parte, nu oricine poate fi antreprenor.
Reporter: Pentru anul în curs ce vă propuneţi?
Catrinel Stan: Să investim. Aşteptăm noutăţile şi vrem mai mult pe partea medicală. Am prins aripi. Dacă intri în hora asta, nu prea mai ai cum să te opreşti!
Reporter: E greu să educi clientul să renunţe la pastilă, la medic?
Catrinel Stan: Dificil de răspuns, mai ales că rolul nostru, prin terapiile pe care le oferim, este în zona de prevenţie, în primul rând. Oamenii nu prea au încredere în aparaturi, în soluţii alternative, dar perseverăm.
Reporter: Vă mulţumesc pentru timpul acordat!