Numărul cazurilor de corupţie înregistrate pentru anchetă în Singapore a atins, în 2016, nivel minim record, conform anunţului făcut de Biroul local pentru Investigaţia Practicilor Corupte (CPIB).
CPIB a informat, ieri, că a primit 808 plângeri în 2016, faţă de 877 în 2015. Din cazurile primite, 118, respectiv 14,6% au fost înregistrate pentru investigaţii. Nivelul este cel mai redus din ultimii 32 de ani.
Biroul a menţionat că, în 2016, cazurile de corupţie din sectorul privat au continuat să fie majoritare în Singapore, cu o proporţie de 85% din totalul dosarelor înregistrate pentru investigaţii. Această proporţie s-a redus cu 4 puncte procentuale faţă de 2015.
În sectorul public, cazurile de corupţie s-au menţinut la un nivel redus anul trecut - 15%, faţă de 11% în anul anterior. CPIB a subliniat că, dat fiind numărul redus de cazuri de corupţie din sectorul public, creşterea cu 4 puncte procentuale "nu este semnificativă".
CPIB a dezvlăluit aceste cifre odată cu lansarea unui nou standard ISO "anti-mită", menit să sprijine firmele locale să se extindă în exterior. Conform CPIB, singura modalitate prin care se pot consolida controalele de corupţie în rândul întreprinzătorilor este aplicarea efectivă a unor programe precum noul Singapore Standard ISO 37001 (SS ISO 37001).
Aceasta va ajuta companiile care vor să se internaţionalizeze să gestioneze riscul de corupţie.
CPIB şi agenţia alături de care a lansat noul standard au anunţat: "Standardul voluntar bazat pe bunele practici recunoscute internaţional furnizează instrucţiuni care să ajute companiile din Singapore să-şi consolideze sistemele de aliniere la normele anticorupţie, să proceseze şi să asigure respectarea normelor anti-mită".
Noul standard din Singapore reprezintă transpunerea pe plan naţional a standardului ISO 37001 dezvoltat de comisia de specialitate din Organizaţia Internaţională pentru Standardizare, care cuprinde reprezentanţi din 61 de ţări.