CBRE aduce în România cel mai mare lanţ de restaurante cu program zilnic din Bulgaria şi unul dintre cele mai apreciate restaurante europene, Happy, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, primul restaurant din România este planificat să se deschidă la sfârşitul primei jumătăţi a anului 2024, în AFI Cotroceni, cu o suprafaţă de aproximativ 730 mp.
"Prospectăm piaţa românească de ceva timp şi suntem încântaţi că împreună cu echipa CBRE reuşim să aducem brandul nostru pe piaţa locală. Suntem încrezători că această mutare strategică va deschide o nouă pagină de succes în istoria Happy, acum în România. Primul pas este făcut deja pentru că Happy Restaurants este cunoscut de o parte dintre românii care îşi petrec vacanţele în Bulgaria sau în alte oraşe din Europa, iar în curând vom avea onoarea de a-i primi în restaurantele noastre şi de aici. Expertiza CBRE ne-a ajutat să alegem cea mai potrivită locaţie pentru piaţa din România. Un centru comercial modern, emblematic pentru Bucureşti, va fi cu certitudine un punct de sprijin foarte important în poziţionarea mărcii şi a numelui nostru în România. O servire prietenoasă, un spaţiu confortabil, modern şi primitor, o varietate de meniuri de calitate şi o atmosferă specifică familiei Happy sunt ingredientele principale ale reţetei noastre Happy, pe care suntem nerăbdători să o aducem şi în România", a declarat Ivan Popov, CEO al Happy Restaurants.
Intrarea în România face parte din planul de dezvoltare globală a companiei, care vizează creşterea de la 40 la 70 de locaţii până în 2030 şi atingerea de noi pieţe, inclusiv Emiratele Arabe Unite (Dubai). Pe piaţa locală, Happy Group intenţionează să deschidă cel puţin 5 restaurante în următorii 5 ani în Bucureşti.
"Experienţele oferite de centrul nostru comercial se diversifică permanent şi suntem încântaţi să ne extindem portofoliul cu un nou brand internaţional care intră în România. Happy Restaurants este un nume consacrat în regiune, au deja locaţii de top în oraşe precum Londra şi Barcelona şi suntem mândri să fim prima lor alegere pentru România. În plus, ne bucurăm că împărtăşim cu noul nostru chiriaş aceeaşi abordare centrată pe nevoile clienţilor, astfel încât să obţinem rezultate pozitive pentru comunităţile noastre", a adăugat Sorin Scîntei, Center Manager AFI Cotroceni.
Cu o vastă experienţă şi o înţelegere complexă a contextului imobiliar local, CBRE a jucat un rol esenţial în ghidarea Happy Group pe parcursul întregului proces de închiriere precum şi în identificarea locaţiei optime pentru intrarea în România. Integrând cerinţele şi aşteptările specifice ale lanţului de restaurante din Bulgaria, experţii CBRE au realizat o analiză amănunţită a pieţei locale, luând în considerare factori precum tendinţele demografice, preferinţele consumatorilor şi contextul competitiv. Folosindu-se de cunoşterea profundă a pieţei imobiliare locale, CBRE a contribuit cu informaţii valoroase, date de piaţă şi consiliere strategică, permiţându-i echipei Happy Group să ia decizii în mod fundamentat şi să asigure cele mai bune condiţii posibile.
"Deţinem o experienţă demonstrată în consilierea noilor branduri care intră în România, iar Happy Group este cel mai recent succes cu care ne mândrim. Cerinţele echipei Happy au fost foarte specifice, iar noi am reuşit să generăm şi să implementăm cea mai bună soluţie nu doar pentru primul lor restaurant din România, ci mai ales pentru o dezvoltare pe termen lung, pe măsură ce lanţul european îşi continuă expansiunea aici. Înţelegerea pieţei de retail, experienţa cu brandurile noi şi suportul analitic pe care le-am furnizat au ajutat Happy Group să ia decizii strategice, să aleagă o locaţie excelentă într-unul dintre cele mai bune centre comerciale din România şi să înceapă o nouă călătorie de succes în care îi va încânta pe clienţii români cu un concept unic şi experienţe culinare deosebite", menţionează Cristina-Maura Toroş, Senior Consultant Retail Advisory & Transaction, CBRE.
Brandul Happy a fost ales "Marca preferată" în Bulgaria în ultimii 14 ani consecutivi, conform IPSOS. În 28 de ani, lanţul european de restaurante a ajuns la peste 40 de locaţii în Europa, 35 de restaurante în Bulgaria, 5 în Spania, în Londra, Marea Britanie, cu un obiectiv de 40 de milioane de clienţi în fiecare an. Happy London a fost desemnat cel mai bun restaurant din Londra de către British Restaurant Awards 2022 şi 2023 şi premiat pentru cea mai bună echipă de ospitalitate pentru 2022 şi 2023, printre alte 25.000 de restaurante şi 1.000.000 de persoane care au votat.
AFI Cotroceni, deţinut de dezvoltatorul imobiliar AFI Europe, şi-a extins portofoliul de clienţi cu peste 25 de branduri în acest an. De asemenea, a obţinut certificarea LEED, nivel Gold, conform sistemului de rating LEED v4.1 O+M (Operaţiuni şi Întreţinere pentru clădiri existente).
CBRE se aşteaptă la o evoluţie pozitivă pentru piaţa de retail în 2023, an care a marcat extinderea stocului total de spaţii moderne de retail la aproape 4,2 milioane mp în România la finalul T3 2023. Cifrele de vânzări şi de trafic înregistrate în prima jumătate a anului 2023 sunt mai mari decât cele din perioada similară a anului 2019, considerat cel mai bun an pentru retail în România.