CBRE lansează în România o gamă de servicii omnichannel pentru retailerii care vor o adaptare rapidă la noul context de piaţă prin extinderea spaţiilor industriale, potrivit unui comunicat al companiei.
Serviciile omichannel sunt prezente deja de trei ani în reţeaua globală CBRE, cel mai des fiind întâlnite în Statele Unite şi Marea Britanie iar pandemia de Covid-19 a accelerat sinergia dintre retail şi industrial peste tot în lume.
"Trăim într-o lume omnichannel atât la nivel individual, cât şi la nivel de business, astfel că serviciile noastre devin şi ele omnichannel. Scopul lansării de astăzi este acela de a deservi consumatorul final şi de a răspunde nevoilor acestuia, oriunde se află, offline sau online. Indiferent de mediul de interacţiune cu produsele clienţilor noştri, soluţia de real estate rămâne esenţială pentru a ajunge aproape de consumator", a declarat Răzvan Iorgu, managing director, CBRE România.
Decizia strategică a CBRE vine într-un moment cheie, trimestrul al patrulea având o importanţă majoră în cuantumul vânzărilor anuale de retail online. Perioada octombrie - decembrie generează peste 35% din vânzările totale de retail online, datorităcampaniilor de Black Friday şi de Crăciun, situaţie care se reflectă inclusiv într-o nevoie temporară mai mare pentru spaţii industriale.
"Consumatorul petrece tot mai mult timp în online. Sectorul de ecommerce creşte rapid iar datele noastre indică o dublare a ratei de vânzări online de la 7 la 15% în maximum cinci ani. La rândul său, dinamica prezenţei consumatorului în magazinele fizice aduce cu sine o nevoie de eficientizare şi optimizare stocuri, în timp real. Nevoia de spaţii de depozitare devine un factor cheie pentru a deservi consumatorul: timpii de livrare la comanda online şiexperienţa de cumpărareîn spaţiul fizic depind de calitatea procesului logistic. Pentru a vă face o idee asupra cererii, vă pot spune că 5 din 10 retaileri cu care discutăm ne solicită detalii atât pentru spaţii de retail, cât şi pentru industrial", a adăugat Răzvan Iorgu.