Privind în urmă la cei doi ani de pandemie, 73% dintre cele 1241 de persoane chestionate spun că pandemia a fost cea mai grea perioadă prin care au trecut în viaţa lor, conform unui comunicat remis redacţiei. 67% dintre respondenţi au contactat virusul COVID, iar 56% s-au vaccinat.
Potrivit sursei citate, întrebaţi care au fost cele mai mari provocări generate de pandemie, cele mai multe răspunsuri au vizat teama de a-şi pierde viaţa în urma unor forme grave de boală (89%), restricţiile de circulaţie (81%), problemele de la serviciu (61%) şi lipsa interacţiunii cu familia şi prietenii (48%).
A fost sau n-a fost o boală reală? 74% dintre cei chestionaţi afirmă că virusul a existat, altfel spus că pandemia a fost o realitate. Numai 11% consideră că pandemia a fost inventată, iar restul au evitat să răspundă.
Interesant este că 67% dintre cei chestionaţi consideră că măsurile luate au fost exagerate. Numai 23% consideră că deciziile ce au vizat pandemia au fost normale, iar restul au evitat să răspundă.
Întrebaţi care au fost lucrurile care i-au deranjat în perioada de pandemie, cei mai mulţi dintre respondenţi (78%) au reclamat comunicarea deficitară a autorităţilor, 61% n-au înţeles restricţiile de circulaţie, iar 53% s-au declarat revoltaţi de restricţiile din magazine.
"Comunicarea deficitară a autorităţilor şi măsurile cel puţine ieşite din comun apărute în timpul pandemiei, de la scoaterea TAB-urilor şi soldaţilor înarmaţi pe străzi la intonarea imnului naţional printre blocuri au rămas în memoria românilor, fiind remarcate în comentariile la acest barometru. La capitolul pozitiv, radiografia pandemiei indică asigurarea vaccinurilor şi activitatea personalului medical, remarcată de 81% respectiv 74% dintre cei chestionaţi'', arată concluziile barometrului.
Un alt aspect pozitiv reieşit din barometrul Frames & Hyigienium este faptul că, pentru 62% dintre români, starea de sănătate a devenit o preocupare mai importantă ca oricând.
Dincolo de purtarea obligatorie a măştii de protecţie, 81% dintre cei chestionaţi au devenit mai atenţi la igienă, principala preocupare fiind spălatul pe mâini de cel puţin 2 ori pe zi, menţionată de majoritatea respondenţilor.
Folosirea dezinfectanţilor s-a aflat, de asemenea, în prim-plan, alături de o preocupare mult mai mare pentru curăţenia locuinţei sau a spaţiului de lucru.
"Spălatul mai des pe mâini, folosirea gelurilor dezinfectante, focusul tot mai mare pe curăţenie în casă prin soluţii antibacteriene se află printre lucrurile pozitive pe care le-am câşigat din această pandemie.
Iar faptul că 78% dintre respondenţi continuă să le folosească chiar şi după ridicarea restricţiilor indică, practic, că avem un comportament de consum bine definit, cu efecte directe în protejarea stării de sănătate a populaţiei. E principalul câştig al ultimilor ani'', a declarat Georgiana Mocanu, director executiv Grande Gloria Production, productorul brandului Hygienium.
Barometrul de opinie a fost realizat în perioada 28 martie - 4 aprilie 2022, online şi prin telefon, pe un eşantion de 1241 persoane, cu vârste cuprinse între 21 şi 70 de ani, reprezentativ din punct de vedere geografic, la nivel naţional.
Principalele atribute ale focus-group-ului: persoane active, angajaţi, manageri, antreprenori, cu studii medii (43%) şi superioare (57%), participanţi activi la viaţa socială.
Hygienium este unul dintre cele mai cunoscute branduri dezvoltate, în România, de către Grande Gloria Production.
Produsele pentru igienă, protecţie, curăţare şi dezinfectare dezvoltate de Hygienium, autorizate de Ministerul Sănătăţii, se regăsesc în diverse sectoare precum HoReCa, medical, farmaceutic, comerţ (centre comerciale), producţie etc.
Calitatea produselor Hygienium este recunoscută inclusiv la nivel international, produsele de siguranţă sanitară dezvoltate la Galaţi fiind exportate în peste 25 de ţări din întreaga lume, precum China, Marea Britanie, Turcia, Italia, Franţa sau Germania.