Daimler-Benz îşi mută în China dezvoltarea şi producţia de motoare cu combustie internă, conform unui comunicat de presă recent, preluat de publicaţia Tichys Einblick. "Mercedes dezvoltă în prezent noul motor hibrid global M252. Cu toate acestea, motorul nu va fi construit în Stuttgart-Unterturkheim sau la fabrica 100% Mercedes MDC GmbH din Kölleda, ci în China", scrie publicaţia germană.
Motorul M252, hibrid cu 4 cilindri şi un randament record de circa 50%, va fi produs exclusiv în China sub supravegherea inginerilor germani.
Tichys Einblick subliniază că o astfel de decizie este deosebit de îngrijorătoare, mai ales că producătorul chinez nu este o subsidiară a companiei germane, ci o companie terţă chineză.
Decizia companiei Daimler-Benz se încadrează tendinţa recentă de pe piaţa auto europeană, de separare a diviziilor electrice de cele clasice.
Renault şi Geely, societatea mamă a fostului producător Volvo, au înfiinţat recent compania Horse Powertrain Limited, cu sediul la Londra. Fiecare deţine 45% din noua companie, iar Aramco, compania petrolieră din Arabia Saudită, deţine 10%.
Noul grup producător de motoare hibride şi cu ardere internă are 19.000 de angajaţi pe trei continente, repartizaţi în 17 uzine de producţie şi 5 centre de cercetare - dezvoltare, după cum mai scrie TE, iar filiala sa din China, Aurobay China, a primit contractul pentru producţia modelului M252. Motoarele vor fi livrate uzinelor din Rastatt, Ungaria şi Beijing pentru a fi instalate în caroserii.
Producţia acestor motoare în China oferă un avantaj de cost semnificativ pentru Daimler-Benz. Primele informaţii despre M252 arată că motorul are 4 cilindri, cu o capacitate de 1.974 cmc şi 272 CP.
Publicaţia germană scrie că M252 va fi utilizat şi la echiparea modelelor Volvo şi Geely, iar "acest lucru arată că motorul cu ardere internă nu este mort, ci va veni în viitor din China pentru întreaga lume".
Decizia renumitului producător german de automobile nu îl surprinde pe profesorul Fritz Indra, considerat un adevărat "papă al motoarelor", care avertizează de mulţi ani cu privire la efectele politicilor verzi urmărite de UE.
"În afară de Mercedes, multe alte motoare cu combustie noi vor veni în Europa din China, prin intermediul Horse Powertrain. Cu toţii trebuie să mulţumim pentru acest lucru politicii economice ecologice a UE şi lui Frans Timmermans în special. Aceasta a deschis uşa Europei şi pentru chinezi în ceea ce priveşte motoarele cu combustie", a declarat profesorul austriac pentru TE.
O opinie foarte critică la adresa autorităţilor europene vine şi de la Michael Fleiss, CEO al Aurobay Suedia. "Interdicţia UE privind motoarele cu ardere internă are consecinţe incredibile. Nu cred că cineva din UE înţelege încă acest lucru. Colegii noştri chinezi construiesc cele mai eficiente motoare cu combustie din lume, impulsionaţi de lipsa investiţiilor în Europa", a subliniat Fleiss într-un interviu acordat revistei Auto, Motor und Sport.
Acolo a mai subliniat că Aurobay dezvoltă în China cele mai eficiente motoare cu combustie din lume, care ajung la o eficienţă de 50%, în condiţiile în care "China are o strategie guvernamentală inteligentă, care forţează companiile să urmărească eficienţa".
În opinia şefului de la Aurobay Suedia, autorităţile europene ar trebuie să includă toate emisiile de CO2 când evaluează un sistem de propulsie, nu doar emisiile directe al unui automobil.
"Dacă se va face acest lucru, atunci presiunea de a vinde vehicule alimentate exclusiv cu baterii va fi considerabil mai scăzută", a mai declarat Fleiss, care apoi a subliniat şi necesitatea unor analize oneste a emisiilor de CO2, care să includă şi producţia de energie electrică şi mixul de centrale electrice.
Concluzia Tichys Einblick este că "moştenirea Mercedes a fost preluată de China, care este hotărâtă să o continue, în timp ce Stuttgart se transformă într-un muzeu al măreţiei sale de odinioară".
Mutarea producţiei motoarelor Mercedes în China nu înseamnă doar pierderea unei importante moşteniri tehnologice europene, care a fost dezvoltată fără întrerupere de aproape un secol, ci şi reducerea puternică a capacităţii de inovare la nivelul industriei continentale.
Aşa cum a subliniat directorul executiv de la Aurobay Suedia, consecinţele abandonării motoarelor cu ardere internă vor fi incredibile, cu mult peste capacitatea de înţelegere a autorităţilor europene, care se vor limita la a deplânge concurenţa neloială din China.
1. OK
(mesaj trimis de Stefan în data de 25.10.2024, 16:27)
Am inteles ca e cel mai eficient, dar degeaba daca masina care il va avea va costa o gramada de bani; oamenii vor masini cu motoare mici si preturi mic, nu ai ce face cu 300 cai
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 25.10.2024, 16:45)
Oricum Mercedes si a batut joc de clienti in ultimii 5 ani, doar modele depasite la pret premium si calitate indoielnica.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 25.10.2024, 23:02)
Noroc de motoarele Reno de care prostimea rade...ca era în faliment Mercedes la ce investitii trebuia sa facă în motoare
3. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 25.10.2024, 16:52)
...