Brandurile puternice creează o legătură emoţională cu consumatorii, iar cele din domeniul tehnologiei nu fac excepţie, scrie zerohedge.
Google, Amazon, Netflix şi eBay sunt unele dintre cele mai căutate mărci din întreaga lume. Este greu de imaginat viaţa fără ele, dar cum arată preferinţele oamenilor în căutările pe internet din întreaga lume? După compilarea a 12 luni de date, Google se află pe primul loc în 100 de ţări - adică aproape jumătate din toate ţările de pe planetă. Cu peste 90 de miliarde de vizite lunare, Google are o poziţie dominantă de neegalat. Netflix conduce topul în 45 de state, iar Amazon în 30 de ţări.
Când vine vorba de subsectoare ale mărcilor de consum, domeniul jocurilor spune o poveste interesantă.
Şi anume, Epic Games - creatorul Fortnite şi Grand Theft Auto - este cel care domină topurile globale cu o marjă considerabilă. Înfiinţată în Potomac, Maryland, compania se află pe primul loc în 141 de ţări la nivel global.
În domeniul fashion...
Shoe Dog în top
De la fondarea sa în 1964, Nike a devenit un constructor remarcabil de mărci. De fapt, Nike este cel mai căutat brand de modă din 49 de ţări.
Interesant este că fondatorul Phil Knight a început să înţeleagă pe deplin puterea de branding după ce compania a atins venituri de 1 miliard de dolari. După o serie de eşecuri şi pasuri greşite la mijlocul anilor '80, Nike şi-a schimbat accentul de la marketing şi producţie, în schimb, la reducerea consumatorului.