Compania germană "Volkswagen" AG, cel mai mare constructor auto din Europa, raportează dublarea profiturilor sale pe cel de-al doilea trimestru din 2006, datorită noilor modele, dar şi a vânzării diviziei "Europcar", de închiriere de autoturisme. Câştigul net al companiei a fost de 859 milioane de euro (1,09 miliarde de dolari) ori 2,22 euro/acţiune, faţă de 333 milioane de euro sau 85 de eurocenţi/titlu în trimestrul al doilea din 2005. Profitul obţinut de producătorul auto depăşeşte estimările analiştilor - 809 milioane de euro.
Vânzările societăţii au sporit cu 8%, la 26,6 miliarde de euro, de la 24,6 miliarde anul trecut.
Directorul executiv al "Volkswagen", Bernd Pischetsrieder, a majorat vânzările companiei prin lansarea a 20 de modele noi anul trecut, printre care versiuni modernizate ale autoturismelor Passat sedan şi Audi A4.
"Volkswagen" aplică un plan de restructurare în cadrul căruia peste 2.000 de salariaţi au acceptat să părăsească societatea în schimbul unor plăţi compensatorii. Alţi 14.000 s-au înscris în planul de pensionare anticipată, potrivit unei înţelegeri realizate, în febraurie anul acesta, între conducerea companiei şi sindicatele IG Metall.