Asociaţia CFA România şi Alpha Bank lansează Buletinul de Educaţie Financiară, un test interactiv dedicat elevilor, parte din campania Generaţia Independentă, potrivit unui comunicat remis redacţiei. Educaţia financiară este esenţială încă din copilărie, iar lipsa unor cunoştinţe financiare de bază poate duce la decizii economice nesănătoase. Începând de la gimnaziu, copiii sunt expuşi unor concepte elementare despre bani, economisire şi responsabilitate financiară, dar adesea nu primesc o educaţie structurată în acest domeniu.
Conform comunicatului, noul test le permite elevilor să îşi evalueze şi să îşi dezvolte cunoştinţele financiare prin întrebări accesibile, special concepute pentru a explica bugetul personal, importanţa economiilor şi valorile unei cariere responsabile. Buletinul de Educaţie Financiară oferă informaţii esenţiale despre administrarea resurselor şi pune accentul pe deprinderi financiare sănătoase. Adaptat pentru vârsta la care copiii îşi obţin primul buletin de identitate, testul se adresează nu doar elevilor, ci vine şi în sprijinul părinţilor şi profesorilor, oferindu-le o imagine clară asupra nivelului de educaţie financiară al tinerilor.
Statisticile arată că, în România, aproximativ 52% dintre tinerii din generaţia Z întâmpină dificultăţi în gestionarea banilor, fiind expuşi din ce în ce mai mult la concepte precum "îmbogăţirea rapidă" şi "easy money". De aceea, Buletinul de Educaţie Financiară oferă un cadru prietenos şi bine structurat pentru a ajuta tinerii să înţeleagă importanţa planificării şi să devină conştienţi de deciziile financiare pe care le iau.
Pentru a facilita înţelegerea conceptelor economice, elevii au acces şi la o serie de cinci videoclipuri educaţionale disponibile pe platforma Generaţia Independentă, în care Gelu Duminică, alături de specialişti, explică concepte financiare pe înţelesul tuturor. În plus, tinerii pot explora lumea poveştilor prin basmul "Punguţa cu doi bani reinvestiţi", o reinterpretare modernă a poveştii clasice, adaptată pentru a introduce concepte financiare într-un format captivant.
Florentina Almăjanu, director general Asociaţia CFA România a declarat: "Prin Buletinul de Educaţie Financiară, ne dorim să contribuim la formarea unei generaţii informate şi responsabile financiar, oferindu-le tinerilor instrumentele şi cunoştinţele necesare pentru a naviga cu încredere în lumea financiară. Colaborarea cu Alpha Bank ne permite să extindem aceste resurse, având încredere că investiţia în educaţia financiară timpurie este cheia pentru un viitor economic sustenabil."
"Este o plăcere să sprijinim tinerii în drumul lor către independenţa financiară. Prin această iniţiativă, dorim să contribuim la construirea unei societăţi stabile financiar, oferind generaţiilor tinere competenţele necesare pentru a-şi gestiona resursele eficient şi responsabil.", a spus Tiberiu Mercurian, Director Direcţia Marketing, Alpha Bank România
Campania de educaţie financiară Generaţia Independentă, desfăşurată de Asociaţia CFA România ŞI Alpha Bank România, a fost răsplătită cu premiul Silver Award for Exellence în cadrul Romanian PR Award 2024, la categoria Digital PR.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.11.2024, 13:24)
Parcă Alpha a dispărut prin absorbție