Listarea iHunt Technology (HUNT) pe platforma AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) s-a încheiat cu succes chiar din ziua lansării, în condiţiile în care 10% din acţiunile companiei s-au vândut după doar câteva ore de tranzacţionare, aceasta fiind una din condiţiile reuşitei operaţiunii de piaţă.
Cezar Stroe, directorul general al emitentului, ne-a declarat: "Am vândut 10% din companie, adică 1,41 milioane de acţiuni, şi am decis să mă opresc aici momentan. Au fost destui investitori care au vrut să cumpere acţiuni iHunt, astfel încât operaţiunea s-a încheiat astăzi. În perioada următoare îmi voi concentra eforturile pentru a-i deservi cât mai bine pe cei care ne-au acordat încrederea, prin achiziţionarea de acţiuni HUNT". -
Directorul iHunt a adăugat: "Încă nu am stabilit o destinaţie clară a sumei încasate pentru cei 10% din companie dar, dacă va fi necesar, voi credita firma cu aceşti bani".
Activitatea iHunt constă în importul de telefoane mobile, gadget-uri şi accesorii, respectiv produse de tip "smarthome" din China (unde compania are o echipă stabilită permanentă în oraşul Shenzhen), urmat de comercializarea produselor în piaţa noastră.
"Deja am intrat în Ungaria şi Bulgaria cu produsele noastre dar vrem ca, într-un an şi jumătate, să ne extindem în Spania, dar şi în alte ţări", ne-a spus Cezar Stroe, care acum deţine 89,5% din retailer--ul online şi producătorul de telefoane mobile.
Potrivit memorandum-ului de listare, iHunt intenţionează să acorde dividende acţionarilor, urmărind un echilibru între politica de investiţii şi cea de dividend, ţinând totodată cont şi de aşteptările investitorilor.
"Acţionarii actuali ai societăţii intenţionează menţinerea procentului de 50% din rezultatul net pentru distribuire de dividende", se arată în prospect.
Titlurile HUNT au încheiat prima zi de tranzacţionare pe AeRO la 0,865 lei, ceea ce ridică valoarea de piaţă a companiei la 12,196 milioane de lei.
Listarea a fost intermediată de casa de brokeraj Goldring, care astfel a ajuns la a patra companie pe care o aduce la cota bursei, după Transilvania Broker de Asigurare (TBK), Aages (AAG) şi Life in Hard (LIH).
Pentru anul 2018, cifra de afaceri a companiei a atins 24,7 milioane de lei, de la 24,1 milioane de lei în anul anterior şi 13,1 milioane lei în 2016. Totuşi, profitul net a scăzut anul trecut la 0,48 milioane de lei, de la 2,14 milioane de lei în anul precedent.