China a respins oferta companiei americane "Coca-Cola" Co., în valoare de 2,3 miliarde de dolari, pentru achiziţia "China Huiyuan Juice Group" Ltd., considerând că tranzacţia ar putea afecta concurenţa de pe piaţa locală a băuturilor răcoritoare. Dacă ar fi avut loc, aceasta ar fi fost cea mai importantă preluare a unei companii chinezeşti de către un investitor străin.
Ministerul Comerţului din China a precizat că a blocat afacerea din cauză că aceasta ar fi oferit companiei "Coca-Cola" o poziţie dominantă pe piaţa de profil, iar rivalilor săi locali mai mici le-ar fi fost dificil să supravieţuiască în asemenea condiţii.
Anul trecut, volumul vânzărilor "Coca-Cola" a crescut cu 19% în China, iar în America de Nord au scăzut cu 1%. În 2008, "Coca-Cola" a controlat 52,5% din piaţa băuturilor carbogazoase din China, iar rivalul său american "Pepsi" - 33%, potrivit Euromonitor International.