Cele mai mari trei companii aeriene de stat din China au anunţat ieri planuri de a cumpăra un total de aproape 300 de avioane Airbus, aceasta fiind cea mai mare comandă de avioane făcută de transportatorii chinezi de la începutul pandemiei şi un impuls major pentru producătorul european de aeronave pe o piaţă cheie, transmite Reuters, conform News.ro.
Air China şi China Southern Airlines au anunţat în comunicate separate la bursă că vor cumpăra fiecare 96 de avioane din familia A320neo, în valoare de 12,2 miliarde de dolari la preţuri de listă.
China Eastern Airlines va cumpăra 100 de avioane de acelaşi tip, în valoare de 12,8 miliarde de dolari.
Companiile aeriene majore primesc de obicei reduceri substanţiale la preţurile de listă, iar China Eastern a spus că reducerile sunt mai mari decât de obicei.
Acţiunile Airbus au crescut cu peste 3% în urma informaţiei, în timp ce acţiunile rivalului american Boeing au scăzut cu 1,2%.
Livrările vor avea loc din 2023 până în 2027, cea mai mare parte fiind aşteptată din 2024.
Air China a spus că achiziţia sa va reprezenta o creştere cu 10,4% în ceea ce priveşte capacitatea, în timp ce China Southern se aşteaptă la o creştere a capacităţii cu 13%.
China Eastern a declarat că noile avioane cu corp îngust vor fi desfăşurate în mare parte pe rute interne şi pe zboruri către ţări învecinate precum Japonia, Coreea de Sud şi Asia de Sud-Est.
Airbus a spus că comenzile au demonstrat un impuls pozitiv de redresare şi perspectivele prospere pentru piaţa aviaţiei din China.
Companiile aeriene au spus că comenzile sunt supuse aprobării acţionarilor.
Industria aeriană din China, care a fost lovită puternic după ce autorităţile au închis mega oraşul Shanghai în aprilie, şi-a revenit constant în ultimele săptămâni.
De asemenea, sectorul a fost afectat de prăbuşirea mortală a unui avion Boeing 737-800 în estul Chinei, în martie, ucigând 132 de persoane la bord, în cel mai grav dezastru aerian din ultimii 28 de ani.
Avioanele 737 MAX, cele mai utilizate avioane Boeing, nu au reluat încă zborurile comerciale în ţară, chiar dacă operatorii aerieni au efectuat zboruri de testare după ce autoritatea de reglementare a aviaţiei din China a ridicat un ordin de consemnare la sol la sfârşitul anului trecut.
Înainte ca MAX să fie blocat în urma accidentelor din Indonezia şi Etiopia, Boeing vindea un sfert din avioanele pe care le construia anual cumpărătorilor chinezi, cei mai mari clienţi ai săi.
China este, de asemenea, în proces de certificare a aeronavei sale C919 cu corp îngust, care este de aşteptat să fie finalizată până la sfârşitul acestui an.
1. Persiflarea lui Biden
(mesaj trimis de TITUS B în data de 02.07.2022, 13:40)
Fiți siguri că le vor cumpăra e dolarii americani ce îi are în stoc.
Macron râde de biciclistul ratat care are avioane pe stoc, și înafară de fraierii români, nu le cumpără nimeni.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2022, 14:12)
Da' rusesti de ce nu cumpara? Pe cine mai persifleaza? (Intreb pentru un prieten.)
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2022, 20:16)
sa incerce cu YAR