"Chiquita Brands International", producător american de banane, a primit o ofertă nesolicitată de preluare de la două companii braziliene, valoarea acesteia fiind de 611 milioane de dolari. Producătorul de băuturi răcoritoare "Cutrale Group" şi conglomeratul "Safra Group" au oferit 13 dolari pentru un titlu "Chiquita", cu 29% mai mult decât preţul acţiunilor companiei la închiderea şedinţei de vineri a Bursei din New York.
Oferta companiilor braziliene rivalizează cu propusa fuziune dintre grupul irlandez "Fyffes" şi "Chiquita", care ar crea cel mai mare distribuitor de banane din lume, evaluat la aproximativ un miliard de dolari.
Cele două companii braziliene susţin că oferta lor "este cu siguranţă mai bună pentru acţionarii Chiquita decât propusa fuziune cu Fyffes".
În prezent, piaţa globală a bananelor este controlată de patru companii: "Chiquita", "Dole Food Company", "Fresh Del Monte" şi "Fyffes".
În primăvara aceasta, "Fyffes" a propus fuziunea cu "Chiquita". Entitatea planificată să ia naştere astfel urmează să fie listată la Bursa din New York şi să vândă anual aproximativ 160 de milioane de cutii cu banane, mai mult decât orice altă firmă rivală. Veniturile anuale ale celui mai mare distribuitor de banane din lume sunt estimate la 4,6 miliarde de dolari. Dar, dacă "Cutrale" şi "Safra" vor câştiga lupta pentru "Chiquita", afacerea cu "Fyffes" nu va mai avea loc.
Oficialii "Cutrale" şi "Safra" susţin că tranzacţia ar putea fi încheiată până la sfârşitul acestui an.