Cifra de afaceri a Antibiotice a crescut cu 21% în primele nouă luni din 2021

J.P.
Piaţa de Capital / 10 noiembrie 2021

Cifra de afaceri a Antibiotice a crescut cu 21% în primele nouă luni din 2021

Antibiotice şi-a adaptat strategia de business la noile condiţii din piaţă, dezideratele de dezvoltare fiind stabilite în Planul de Organizare şi Dezvoltare Strategică (PODS) pentru perioada 2020-2028: dublarea cifrei de afaceri, creşterea ponderii exportului la 50% din cifra de afaceri, menţinerea poziţiei de lider mondial pentru Nistatină, adaptarea şi motivarea resursei umane spre atingerea obiectivelor, eficientizarea activităţilor prin digitalizarea şi informatizarea companiei, conform unui comunicat remis redacţiei.

Acest plan strategic este construit pe 5 piloni: Adaptarea strategică a resursei umane, Adaptarea strategică a portofoliului de produse, Planificarea strategică şi managementul performanţei, Perfecţionarea continuă a sistemului de management integrat (Calitate, Mediu, Sănătate şi Securitate în Muncă), Guvernanta Corporativă.

Anul 2021 reprezintă prima etapă în realizarea obiectivelor cuprinse în PODS.

Adaptarea strategică a resursei umane
Preocuparea companiei pentru motivarea şi creşterea satisfacţiei la locul de muncă s-a concretizat în strategii de modernizare a culturii organizaţionale şi implementarea unui management modern al resurselor umane. În acest context, Antibiotice a realizat un nou studiu de climat organizaţional, care a evidenţiat o creştere a gradului de satisfacţie în rândul angajaţilor.

De asemenea, activitatea de resurse umane este în stransă legatură cu obiectivele Planului de Organizare şi Dezvoltare Strategică. Principalele direcţii sunt:

Completarea schemelor de personal, formarea competenţelor necesare pentru atingerea obiectivelor şi creşterea gradului de implicare

Program de pregătire continuă a angajaţilor

Creşterea motivării angajaţilor

Îmbunătăţirea climatului organizaţional şi orientarea culturii organizaţionale spre inovare şi performanţă.

Adaptarea strategică a portofoliului de produse

Cele două direcţii pe care se axează strategia companiei pentru dezvoltarea portofoliului sunt reprezentate de cercetarea proprie şi achiziţii licenţe pentru produse noi. 
Astfel, pentru adaptarea portofoliului de produse la terapeutica actuală, compania şi-a reevaluat portofoliile de medicamente, structurându-le pe trei divizii de producţie corespunzătoare site-urilor sale de fabricaţie. Adaptarea la tendinţele terapeutice anticipate pentru anii 2025 -2030 va asigura companiei atât resursele financiare necesare planurilor de investiţii, cât şi creşterea prezenţei în piaţă cu medicamente valoroase pentru un număr din ce în ce mai mare de pacienţi din teritoriile Antibiotice.

Produse noi în cercetare

Urmând aceste direcţii de dezvoltare ale portofoliului, activitatea de cercetare este axată pe un număr de 27 de produse noi dezvoltate în centrul propriu de cercetare. Acest produse vor primi autorizaţie de punere pe piaţă în următorii ani. De asemenea, pentru extinderea portofoliului de medicamente, alături de activitatea de cercetare-dezvoltare proprie, Antibiotice are în vedere încheierea de parteneriate de in-licensing, co-development, contract manufacturing şi co-marketing pe pieţe din Uniunea Europeană, dar şi pe alte pieţe cu potenţial mare de creştere în perspectivă. În primele 9 luni ale anului 2021 au fost identificaţi, evaluaţi şi selectaţi partenerii cu care compania va încheia parteneriate.

Planificarea strategică şi managementul performanţei
Creşterea cu 21% a cifrei de afaceri

În ceea ce priveşte rezultatele strategiei de valorificare a portofoliului în piaţă, după primele 9 luni ale anului 2021, cifra de afaceri netă a companiei Antibiotice a înregistrat valoarea de 247,83 mil. lei, mai mare cu 21% comparativ cu valoarea realizată la data de 30.09.2020.

Valoarea profitului brut este de 18,68 mil. lei, situându-se la acelaşi nivel cu cel din perioada similară a anului trecut, dar şi cu cel planificat în Bugetul de venituri şi cheltuieli.

Creştere cu 22,8% a vânzărilor de medicamente marca Antibiotice către pacienţii din România

În primele 9 luni ale anului 2021, valoarea medicamentelor eliberate către pacienţii din România a fost de 15,3 mld lei (în preţ de distribuţie), în creştere cu 18% faţă de perioada similară a anului 2020. În acest context, compania Antibiotice a urmat tendinţa de creştere a pieţei în perioada de raportare, înregistrând o valoarea a vânzărilor către pacienţi de 277,7 mil. lei, în creştere cu 22,8% comparativ cu primele 9 luni ale anului 2020 (226,1 mil. lei).

Dublarea vânzărilor pe piaţa SUA 
Din cifra de afaceri a companiei, peste 40% este reprezentată de vânzările pe pieţele externe. Astfel, Antibiotice a înregistrat performanţe în valorificarea produselor finite (medicamente antiinfecţioase injectabile), pe numeroase pieţe din Europa şi în SUA. Vânzările din piaţa SUA s-au dublat, ajungând la 3,1 milioane Usd în primele 9 luni 2021, comparativ cu 1,4 milioane Usd în perioada similară a anului 2020.

Creşteri de 3 ori ale vânzărilor pe pieţe din Europa

Totodată, licitaţiile câştigate în perioada de raportare au creat premise de creştere a exporturilor în Marea Britanie, Lituania şi Serbia, de la 1, 2 milioane Usd în ian-sept 2020 la 3,62 milioane Usd în aceeaşi perioadă din 2021.

În acest context, vânzările de produse finite la export au atins nivelul planificat atât din punct de vedere valoric, cât şi din punct de vedere al marjei de profit.

Antibiotice îşi menţine poziţia de lider mondial în producţia Nistatinei
Pentru producţia substanţei active Nistatină, Antibiotice îşi menţine statutul de lider mondial, în condiţiile în care pandemia cu virusul SARS-Cov-2 a determinat uşoare scăderi ale consumului de medicamente care înglobeaza această substanţă activă. Totodată, pe fondul acestei pandemii, piaţa înregistrează uşoare mişcări care impactează întreaga producţie de substaţe active la nivel mondial în arii terapeutice precum: cardiovasculare, dermatologice, afecţiunui ale sistemului nervos.

Continuarea investiţiilor strategice
Din planul multianual de investiţii aferent PODS (2020 - 2028) în primele 9 luni ale anului 2021, Antibiotice a investit peste 30 milioane lei în dezvoltarea fluxurilor de producţie, cercetarea-dezvoltarea de produse noi, achiziţii de aparatură de laborator de ultimă generaţie, cât şi în digitalizarea şi informatizarea platformei industriale. Una dintre cele mai importante investiţii a presupus continuarea lucrărilor la noua secţie de produse topice care va intra în funcţiune în anul 2022 şi care va asigura dezvoltarea portofoliului de produse topice şi implicit creşterea cifrei de afaceri.

Perfecţionarea continuă a sistemului de management integrat (Calitate, Mediu, Sănătate şi Securitate în Muncă)
Menţinerea sănătăţii, siguranţei şi performanţei angajaţilor

În vederea susţinerii sănătăţii, siguranţei şi performanţei angajaţilor în această perioadă, compania a asigurat imunizarea a peste 70% dintre angajaţi în propriul centru de vaccinare şi totodată a continuat implementarea de măsuri active de siguranţă pentru limitarea răspândirii virusului SARS-Cov-2 şi implicit pentru continuitatea activităţii pe platformă.

În acelaşi scop, Antibiotice a înfiinţat începând din luna mai "Club a+" - un proiect de responsabilitate socială al cărui scop este cultivarea valorilor care să întărească şi să dezvolte cultura organizaţională din Antibiotice prin menţinerea stării de bine a angajaţilor prin sport, nutriţie sănătoasă şi proiecte de dezvoltare personală şi profesională.

Responsabilitatea faţă de mediul înconjurător
Conservarea resurselor naturale, eficienţa consumurilor în procesele de producţie şi reducerea contribuţiei pe care o avem la schimbările climatice, prin emisiile de gaze cu efect de seră pe care le generăm, reprezintă priorităţile companiei atunci când vine vorba de impactul asupra mediului natural.

În perioada de raportare, Antibiotice şi-a reînnoit autorizaţia integrată de mediu emisă de Agenţia pentru Protecţia Mediului Iaşi.

Antibiotice la 9 luni, 2021:

Creşterea cu 21% a cifrei de afaceri

Ocupă locul 4 pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi OTC (cu o cota de piaţă de 4,1%)

Dublarea vânzărilor de produse finite pe piaţa SUA şi triplarea vînzărilor pe pieţe europene

Este lider cantitativ pe formele farmaceutice: pulberi sterile injectabile (62,8%), supozitoare şi ovule (32,5%), unguente (20,1%)

Este lider valoric pe formele farmaceutice: supozitoare şi ovule (21,8%), pulberi sterile injectabile (17,6%), unguente (12,2%)

Este lider pe segmentul medicamentelor generice cu prescripţie şi OTC comercializate în spitale, cu o cotă de piaţă de 15,0%

Locul 17 în topul celor peste 300 de companii farmaceutice ce desfăşoară operaţiuni în România.

Persoanele interesate de a afla mai multe informaţii, pot consulta Raportul administratorilor la 9 luni, 2021 pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (e), al Autorităţii de Supraveghere Financiară (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro), secţiunea "Investitori > Informatii financiare > Raportari financiare".

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Pe astia nu i-a afectat in nici un fel pandemia, spre deosebire de amaratii aia de la Biofarm sau Terapia.

    ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb