Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acţionariat 100% local, a înregistrat o cifră de afaceri de peste 37 milioane euro în 2024, în creştere cu aproximativ 7% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat emis redacţie. Pentru 2025, compania are în plan să ajungă la o cifră de afaceri de peste 40 milioane euro, cu o pondere mai mare pe exporturi şi o creştere organică în România.
Anul trecut, produsele Rottaprint au ajuns în 15 ţări la nivel global, cu accent pe Germania şi Ungaria, principalele pieţe de export. Din portofoliul companiei, cele mai solicitate produse au fost etichetele pentru domeniul alimentar, cele neimprimate pentru firmele de logistică, etichetele shrink, folii imprimate (cum sunt ambalajele pentru şervetele umede), capacele de iaurt, dar şi etichetele innobilate pentru vinuri şi suplimente alimentare.
"În 2024 ne-am concetrat activitatea, în primul rând, pe investiţii în tehnologie. Am avut un buget de 1,8 milioane euro, iar 75% a fost alocat echipamentelor şi infrastructurii. Astfel, am integrat diverse soluţii care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producţie. În plus, ne-am extins prezenţa internaţională, având comenzi din 15 ţări, şi ne-am consolidat portofoliul de clienţi atât din România, cât şi la nivel global. De asemenea, ne-am îmbunătăţit gama de produse, introducând materiale sustenabile pentru etichetele shrink, cu până la 40% conţinut reciclat, precum şi folie shrink cu protecţie UV ", a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.
Rottaprint a tipărit anul trecut 154 milioane de metri liniari, în creştere cu 13%, comparativ cu 2023, iar domeniile principale din care au venit clienţii au fost industria alimentară, care a inclus producători de lactate şi brânzeturi, produse din carne, panificaţie, fructe şi legume, precum şi dulciuri. De asemenea, un segment important a fost reprezentat de industria băuturilor, alături de sectorul agricol.
Pentru 2025, Rottaprint estimează o cifră de afaceri de peste 40 de milioane de euro, susţinută de o creştere semnificativă a exporturilor şi de dezvoltarea organică pe piaţa din România. În acest context, compania continuă investiţiile în tehnologie şi inovaţie, alocând un buget de aproximativ 3 milioane de euro destinat achiziţiei de utilaje noi şi modernizării celor existente.
De asemenea, tipografia îşi propune să îmbunătăţească gama de produse, inclusiv etichetele shrink, prin creşterea capacităţii de producţie şi omologarea de noi materiale. În linie cu angajamentul său faţă de sustenabilitate, Rottaprint a introdus deja PETg cu până la 40% conţinut reciclat post-industrial şi intenţionează să adopte, în viitor, PETg cu conţinut reciclat post-consumator.
În ceea ce priveşte piaţa pe care activează, Rottaprint estimează că 2025 va fi un an plin de provocări, pe fondul unor posibile scăderi ale volumelor de consum, influenţate de situaţia geopolitică din Europa de Est şi de recesiunea deja instalată în Europa de Vest. Aceste evoluţii economice ar putea avea un impact şi asupra României, unde sunt anticipate reduceri ale volumelor de producţie. În plus, puterea de cumpărare ar putea fi afectată de creşterea taxelor şi impozitelor, de un nivel mai ridicat al şomajului şi de diminuarea salariilor în sectorul public. Efectele acestor factori pot deveni vizibile rapid, deoarece simpla incertitudine legată de posibilele schimbări economice poate influenţa comportamentul de consum chiar înainte ca măsurile să fie implementate efectiv.
În ciuda acestor provocări, compania îşi menţine aceeaşi linie strategică şi în acest an, punând un accent deosebit pe relaţia cu clienţii şi partenerii săi. Rottaprint va continua să investească în construirea unor parteneriate solide, asigurând o comunicare eficientă şi transparentă.
Opinia Cititorului