• România, Bulgaria, Polonia şi Macedonia au adus companiei 14,5% din vînzări
Activităţile "Germanos" din România, Bulgaria, Polonia şi Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei au generat 14,5% din totalul vîn-zărilor companiei elene, în 2003, în condiţiile în care cifra de afaceri a atins 707 milioane de euro, în conformitate cu es-timările, informează Reuters. "Germanos" a precizat că se aş-teaptă la o majorare semnificativă, în viitor, a cotei din vînzări reprezentate de activităţile din cele patru state.
Profitul net înregistrat anul trecut de grupul de companii, după deducerea elementelor minoritare, a crescut cu 31,8%, la 45,1 milioane de euro, atît datorită vînzărilor realizate pe piaţa elenă, cît şi a operaţiunilor din străinătate.
Cît priveşte profitul operaţional înaintea cheltuielilor cu a-mortizarea, acesta a avansat cu 20%, la 78,3 milioane de euro, corespunzînd în mare parte prog-nozelor analiştilor.
Rezultatele nu sînt direct comparabile cu cele din 2002, deoarece includ un pachet de 24,6% din acţiunile Hellenic Duty Free Shops (HDF), pe care "Germanos" l-a cumpărat în februarie 2003 şi l-a consolidat în bilanţul contabil în trimestrul al doilea.
HDF, care operează magazine duty free şi de alte tipuri în aeroporturi, porturi şi vămi, a contribuit cu 7,2 milioane de euro la profitul grupului.
De asemenea, "Germanos" a anunţat că va propune un dividend de 0,40 euro/acţiune, comparativ cu 0,38 euro/acţiune în 2002.
Grupul, specializat în telecomunicaţii, în producerea şi dis-tribuţia de baterii, precum şi în comercializarea produselor teh-nologice de actualitate, operea-ză o reţea de 600 de magazine în şase ţări şi prevede extinderea acesteia la aproape 1.000 de ma-gazine pînă la finalul anului 2005.