CIPRIAN OTEA, DIRECTORUL GENERAL AL MISAVAN: Produsele pentru dezinfecţie - cerere peste aşteptările tuturor jucătorilor din piaţă

A consemnat Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii / 6 iulie 2021

Produsele pentru dezinfecţie - cerere peste aşteptările tuturor jucătorilor din piaţă

Criza pandemică a adus o creştere neaşteptată pentru produsele de curăţenie şi dezinfecţie. Consumatorii au acordat o atenţie mai mare igienizării suprafeţelor şi au cumpărat mult mai multe produse faţă de anii precedenţi.

Jucătorii din industrie au avut însă nevoie să se adapteze noului context şi să se repoziţioneze în piaţă, ţinând cont că pe unele domenii în care cererea pentru astfel de produse era mare, cum este HoReCa, vânzările s-au oprit total pentru o perioadă.

Ciprian Otea, director general Misavan, ne-a acordat un interviu în care ne-a vorbit despre cum a arată piaţa produselor pentru curăţenie şi dezinfecţie, despre cum s-a adaptat businessul Misavana, dar şi despre care sunt perspectivele de viitor din industrie.

Reporter: Produsele pentru curăţenie şi dezinfecţie au fost la mare căutare anul trecut. Cum a evoluat cererea pentru produsele din portofoliul dumneavoastră?

Ciprian Otea: Produsele de curăţenie au avut o cerere mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, în special produsele de tip "consumer", oamenii petrecându-şi timpul majoritar în case. Datorită faptului că portofoliul Misavan conţine pe lângă detergenţi şi dezinfectanţi şi produse asociate curăţeniei, cererea crescută în domeniul produselor casnice, nu ne-a luat prin surprindere. În ceea ce priveşte dezinfecţia, cererea a crescut peste aşteptările tuturor jucătorilor din piaţă. Pe gama de dezinfectanţi, ponderea de business a crescut de la mai puţin de 1% la circa 6%.

Reporter: Cum s-a adaptat Misavan contextului pandemic? Şi ce măsuri au fost necesare pentru a face faţă cererii din piaţă?

Ciprian Otea: Adaptarea companiei la situaţia pandemică a presupus decizii rapide şi folosirea resurselor în cel mai eficient mod, din mai multe perspective - de business, a modului de lucru şi a salariaţilor. Din perspectiva businessului, am constatat, pe de o parte, stoparea efectivă a vânzărilor în unele segmente foarte importante şi valoroase pentru compania noastră, cum este zona de HoReCa / Office, cu o reluare ulterioară pe aceste segmente şi ne-am văzut nevoiţi să ne concentrăm pe alte categorii de clienţi. Decizia de a adapta produsele noastre şi a le face accesibile consumatorilor casnici a echilibrat balanţa comercială şi s-a dovedit a fi una bună, dovedindu-şi eficienţa anul trecut. De aceea comercializarea produselor se face atât în ambalaje de dimensiuni mari, destinate utilizatorilor industriali, cât şi în formate mai mici, uşor de utilizat de către consumatorii casnici. Misavan era pregătită pentru o creştere a businessului, iar compoziţia vânzărilor de pe parcursul anului a fost într-adevar una neprevăzută.

Din perspectiva modului de lucru, a fost necesară o repoziţionare urgentă şi o reorganizare a activităţii într-un mod în care să încercăm să facem faţă acestor noi provocări. În acest context, am luat o serie de măsuri rapide şi radicale pentru asigurarea protecţiei colegilor noştri.

Activând într-un domeniu specific, acordăm şi anterior o atenţie deosebită pentru curăţarea şi igenizarea locului de muncă, dar în această perioadă, am intensificat aceste acţiuni. Pentru colegii noştri din linia întâi şi nu numai, am oferit materiale de protecţie şi dezinfectare specifice: măşti, mănuşi, dezinfectanţi de mâini şi suprafeţe. Instrumentele de lucru, igienă personală şi suprafeţele comune, au fost dezinfectate periodic, de mai multe ori pe timpul zilei.

Personalul de producţie a fost împărţit în două echipe, care au lucrat alternativ pentru a asigura distanţarea în activitate şi pentru a scădea riscul de infectare. Deplasările înspre şi dinspre serviciu, cât şi deplasările în interes de serviciu, s-au realizat respectând normele în vigoare şi doar cu flota de maşini a companiei, drept urmare s-au evitat deplasările cu mijloacele de transport în comun.

Am instituit reguli interne, astfel încât colegii noştri să interactioneze cât mai puţin pe parcursul desfăşurării activităţii la birou.

Din perspectiva salariaţilor, în momentul în care s-a sesizat o scădere a cererii, ne-am organizat să asigurăm continuitatea activităţii astfel încât niciunul dintre colegii noaştri să nu aibă de suferit şi ne bucurăm că nu am fost nevoiţi să recurgem la măsuri cu impact negativ, cum ar fi şomajul tehnic sau restructurările. Iar din momentul decretării stării de urgenţă, majoritatea colegilor cu activitate de tip office a lucrat remote sau cu prezenţă redusă la birou (1-2 zile pe săptămână).

Reporter: Cum reuşiţi să faceţi faţă concurenţei din piaţă?

Ciprian Otea: Cele două principi de bază ale businessului nostru sunt legate de calitatea produselor - peste media celor de pe piaţă şi inovarea inspirată din nevoia clientului - şi de calitatea serviciilor oferite clienţilor şi gradul lor de satisfacţie.

Reporter: Ce urmează pentru Misavan după intrarea pe zona de retail şi produse casnice de anul trecut? Aveţi în plan noi investiţii?

Ciprian Otea: Mereu ne-am dorit şi ne dorim să fim cât mai aproape de clienţii noştri şi de aceea, în fiecare an, derulăm investiţii. Pentru anul acesta, avem în plan o serie de investiţii în modernizarea facilităţilor de producţie, extinderea gamelor de produse şi în dezvoltarea capacităţii logistice şi de transport. Vom reveni cu detalii suplimentare când aceste investiţii vor prinde un contur mai clar.

Reporter: Cum se împart vânzările între zona de retail şi consumatori casnici şi cea dedicată HoReCa şi industriei?

Ciprian Otea: Zona de retail am redescoperit-o cu entuziasm, iar aportul canalelor de vânzare în total cifră de afaceri, s-a inversat în anul 2020 faţă de anii anteriori. Zona de retail şi a consumatorilor casnici, reprezintă aproximativ 60% din vânzarea totală a anului 2020.

Reporter: Câte produse se regăsesc în portofoliul companiei şi care au fost cele mai căutate anul trecut?

Ciprian Otea: Portofoliul companiei cuprinde peste 1.500 de produse şi soluţii complete de curăţenie şi dezinfecţie, iar cele mai cunoscute şi cu cel mai important aport în volumul de vânzare sunt cele din gama premium Dr. Stephan. Lansate iniţial pentru uz profesional, targetul fiind afacerile din domeniul HoReCa, office, medical, industrie şi auto, produsele Dr. Stephan au fost adaptate în ultimii ani pentru retail şi consumatorii casnici. În ultimul an, cele mai căutate produse din gama Dr. Stephan au fost Aseptic Gel (dezinfectant pentru mâini), Descol-75 (spray dezinfectant hidroalcoolic pentru suprafeţe multiple) şi Fresc (dezinfectant pentru pardoseli şi suprafeţe).

Pe lângă produsele de curăţenie si dezinfecţie, la fel de căutate au fost şi produsele de îngrijire personală şi cele din hârtie. De asemenea, portofoliul de produse Misavan are şi o gamă premium de odorizanţi pentru încăperi, la care am înregistrat o creştere importantă.

Reporter: La cât s-a ridicat cifra de afaceri a companiei anul trecut şi ce estimări financiare aveţi pentru anul în curs?

Ciprian Otea: Pentru anul 2020, cifra de afaceri a fost de 101.400.000 lei, iar pentru anul 2021 sperăm şi dorim să avem o creştere de aproximativ 10-12%.

Reporter: Vă mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb