"Medicina tradiţională şi-a dovedit limitele şi este momentul să facem pasul către medicina viitorului". Aşa motivează Ciprian Stancu, fondatorul brandului de produse pentru sănătate, Republica BIO, implicarea sa într-un nou segment de piaţă, conform unui comunicat remis redacţiei. Sub brandul european HempAID, antreprenorul investeşte în piaţa produselor care îmbină principiile medicinei tradiţionale naturopate cu cele ale ştiinţei farmacologice.
Potrivit sursei citate, alimentat de misiunea de a aduce sănătatea în vieţile oamenilor, Ciprian Stancu a pornit la drum în 2014 cu gândul de a dezvolta un ecosistem pentru un stil de viaţă sănătos, bazat pe educaţie, alimentaţie echilibrată şi produse create la cele mai înalte standarde. Însă, misiunea lui de a schimba în bine viaţa oamenilor se extinde. Cu piaţa produselor bio în plină expansiune, fondatorul Republica Bio îşi concentrează acum eforturile pe identificarea celor mai inovatoare produse care schimbă cursul medicinei tradiţionale, sesizând noile preocupări ale consumatorilor asupra sănătăţii.
Astfel, desi în ultimul deceniu, în sectorul medical s-au înregistrat progrese extraordinare în
privinţa diagnosticării afecţiunilor medicale, nu putem spune acelaşi lucru în privinţa efectelor adverse pe care le au tratamentele medicale administrate pentru tratarea acestor afecţiuni asupra corpului uman. Din contră. Cu cât tratamentele alopate devin mai complexe, cu atât efectele adverse devin mai numeroase.
În acest context, din ce în ce mai mulţi pacienţi apelează la medicina şi tratamentele alternative, bazate pe ingrediente provenind din natură, nu din laborator. Astfel de tratamente ale medicinei tradiţionale au o istorie îndelungată, care nu supun corpul la substanţe chimice nocive precum ierbicide, pesticide, nitriţi, nitraţi, conservanţi, acidifianti, e-uri şi organisme modificate genetic ce generează efecte adverse asupra organismului.
Astfel, Ciprian Stancu, fondatorul Republica BIO, a analizat potenţialul uimitor pe care îl au plantele asupra organismului uman şi s-a concentrat către crearea unei game ce foloseşte ca substanţă activă canabidiolul (CBD), extractul fitoactiv extras din planta de cânepă. Brandul european HempAID este dezvoltat de Ciprian Stancu în colaborare cu Viviana Corneţeanu, tânără antreprenoare cu experienţă în marketing şi vânzări, ce activează acum ca COO al companiei, subliniază sursa citată.
CBD sau canabidiol este cel mai studiat compus al plantei de canabis, recunoscut pentru
efectele sale benefice asupra organismului uman de mai bine de 10.000 ani. Eficienţa CBD a
fost analizată în decursul a peste 20 de ani de experţi de pe întreg globul în mai bine de 3.000 studii, ce s-au concentrat pe demonstrarea efectelor benefice în relaţie cu diverse afecţiuni precum anxietate, depresie, insomnie, ADHD, autism, epilepsie, Alzheimer's, Parkinson's şi tratamentele oncologice pentru bolnavii de cancer.
Studiind criteriile de calitate ale uleiurilor de CBD în general, cei doi antreprenori au reuşit să lanseze pe piaţa din România un produs creat într-o fabrică cu certificare GMP a cărui materie primă provine dintr-o cultură ecologică, certificată la nivelul UE, ce nu prezintă ierbicide, pesticide sau organisme modificate genetic care pot interfera cu sănătatea pacienţilor care administrează astfel de tratamente.
O altă provocare pentru cei doi antreprenori a fost crearea unui produs care să respecte legislaţia din domeniu aplicabilă atât pe teritoriul României, cât şi pe teritoriul celorlalte state vizate în procesul de extindere. Astfel, au creat o formulă unică de canabinoizi CBD + CBDA (acid canabidiolic) + CBGA (acid canabigerolic) ce asigură prezenţa sinergiei terapeutice a compuşilor (efectul de anturaj, aşteptat de pacienţi) şi respectă prevederile legale în vigoare pe piaţa din Europa.
Compusul numit tetrahydrocannabinol (THC) prezent în mod natural în planta de cânepă
(canabis sativa) este responsabil de senzaţia psihotropă, halucinogenă din planta de cânepă,
ceea ce îl face ilegal în România şi alte ţări europene. Fiecare lot al produselor HempAID este însoţit de analize de laborator care certifica absenţa THC. Mai mult, pentru extracţia compuşilor activi au folosit cea mai eficientă metoda cunoscută în domeniu, cea cu CO2 supercritic, care asigură prezenţa tuturor compuşilor benefici organismului în produsul final.
Gama de uleiuri de cânepă cu CBD HempAID conţine 4 produse cu concentraţii diferite de
CBD, de la 5% la 25% şi alte două sortimente cu concentraţie de 20% CBD, la care s-au
adăugat extractele de Boswellia (cunoscuta drept extract de tămâie) şi Curcuma (Turmeric),
studiate şi recunoscute de mii de ani pentru proprietăţile lor antiinflamatoare şi antioxidante.
Investiţia iniţială pentru lansarea HempAID în România, respectiv în dezvoltarea reţetelor, studiile şi analizele preliminare şi punerea pe piaţă a depăşit 200.000 de Euro. Expansiunea la nivel european planificată pentru 2023 şi deja începută pe direcţiile de distribuţie şi integrare cu marketplace-urile, va creste această investiţie până aproape de 400.000 de euro, subliniază sursa citată.
În 2023, doar pentru România, Ciprian Stancu şi Viviana Corneţeanu, fondatorii brandului european HempAID, estimează vânzări de 250.000 de euro, iar pentru export încă minim 100.000 de euro pentru 6 luni începând din Iunie (până atunci estimam că durează listările în celelalte ţări).
"Există parteneri din industria farma care sunt în permanentă căutare de inovaţie, care îşi asumă rolul de formatori şi educatori ai pacienţilor şi care adoptă imediat noile trenduri. Astfel, Grupul Tei (Farmacia Tei şi Bebe Tei) a listat brandul HempAID în prima săptămână de la lansarea acestuia în România. Astăzi, la 3 luni de la lansare, discuţiile sunt avansate cu mulţi alti parteneri care înţeleg macro trendurile pieţei.
Primele pieţe pe care le atacăm deja sunt cele dezvoltate ale Europei de Vest (Germania, Franţa, UK, Italia, Spania), precum şi Europa Centrală (Cehia, Polonia). Am angajat deja agentul responsabil cu expansiunea în primele 7 ţări.
Este o piaţă cu multe particularităţi, aşa că trebuie să lucrezi cu veteranii, nu te bagă nimeni în seamă dacă nu ai diferenţiatori clari ai produselor şi dacă nu te duci de mână la discuţii cu cineva care ştie bine piaţa. Avem produse de calitate superioară şi un brand poziţionat foarte medical, ceea ce ne face încrezători că vor fi adoptate chiar şi în pieţe unde competiţia este foarte mare şi dimensiunea pieţelor impresionantă.
Rolul nostru este, în primul rând, să educăm, să prezentăm într-un limbaj uşor de înţeles rezultatele studiilor clinice realizate cu CBD. Când oamenii înţeleg cât potenţial bine le poate face, cât îi poate ajuta în afecţiuni pe care astăzi le tratează cu nenumărate medicamente, vor încerca şi vor evalua singuri rezultatele.
Este o piaţă foarte dezvoltată în Vest, însă aproape inexistentă la noi, în România. Împreună cu medici, farmacişti, asociaţii şi comunităţi creştem în fiecare zi gradul de conştientizare al potenţialului imens pe care îl au instrumentele medicinei alternative", conclude Ciprian Stancu, se menţionează în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.01.2023, 13:45)
Si creme cu venin de albine, pentru orice suferenta...
Mari hoti! Ca si cei din pharma de altfel!