• Dolarul slab face vînzările din SUA mai puţin profitabile
Compania germană "Bayerische Motoren Werke" AG (BMW), cel mai mare producător mondial de autoturisme de lux, şi-a diminuat profiturile în perioada aprilie-iunie 2005, pentru al doilea trimestru consecutiv, din cauza deprecierii dolarului - care a determinat reducerea cîştigurilor realizate pe teritoriul SUA, dar şi a creşterii preţurilor materiilor folosite în procesul de fabricaţie.
Profitul net al companiei a scăzut cu 1,2%, la 663 milioane de euro (807 milioane de dolari) sau 98 de cenţi/acţiune, de la 671 milioane de euro sau un euro/titlu în trimestrul al doilea din 2004. Analiştii aşteptau un beneficiu net mai mare, de 648 milioane de euro. Vînzările companiei auto au crescut cu 2,1%, la 12,2 miliarde de euro.
Pentru întregul an, conducerea BMW reiterează că profitul va fi foarte puţin modificat faţă de anul anterior, din cauza diverşilor factori externi. "Cifra de afaceri şi profitul pe cel de-al doilea trimestru din 2005 au fost afectate de factori externi precum impactul diferenţelor de curs valutar, preţul ridicat al materiilor şi concurenţa intensă", spun reprezentanţii BMW.
În trimestrul al doilea, euro a avut un curs mediu de 1,26 dolari, comparativ cu 1,21 dolari în perioada similară din 2004. BMW vinde în SUA aproape un sfert din autoturismele pe care le produce şi realizează circa două treimi din producţia sa în Germania. Un dolar mai slab face ca vînzările de pe piaţa SUA să fie mai puţin profitabile.
BMW a devenit, în luna martie a acestui an, cel mai mare producător de maşini de lux, luînd locul diviziei "Mercedes" aparţinînd constructorului auto germano-american "DaimlerChrysler".