Compania americană "Ford Motor", al doilea producător auto din Statele Unite, a înregistrat o scădere de 38% a profiturilor sale în primul trimestru din 2005, din cauza reducerii cererii de pe piaţa internă. Beneficiile nete ale companiei au însumat 1,21 miliarde de dolari în primul trimestru din 2005, comparativ cu 1,95 miliarde în primele trei luni din 2004. Cifra de afaceri a companiei "Ford" a crescut la 45,1 miliarde de dolari, de la 44,7 miliarde în 2004. În SUA, vînzările de autoturisme şi camioane uşoare "Ford" au scăzut cu 5,2% în perioada analizată, iar producţia a fost redusă cu aproximativ 10%.
Directorul executiv al "Ford Motor", William Clay Ford Jr., aplică un program de reducere a producţiei, ca să compenseze pierderea cotei de piaţă - consecinţă a concurenţei făcute de societăţile nipone. Reducerea producţiei afectează profiturile, întrucît constructorii auto îşi înregistrează veniturile la momentul la care livrează vehiculele către dealeri, nu la momentul la care acestea sînt vîndute.