Debitorii băncilor au lansat, ieri, o platformă unde vor posta informaţii despre toate problemele pe care le au legate de contractele lor de credit, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii clienţilor bancari. Acesta subliniază că noua platformă online se adresează clienţilor care "consideră că au fost păcăliţi" de bănci în momentul contractării împrumuturilor.
Documnetul citat precizează: "Ai semnat un contract ce conţine clauze abuzive? Ai fost executat silit, fără ca banca să accepte o negociere? Ai o relaţie tensionată cu banca şi te simţi mai degrabă sclav, decât partener? Contrabănci.com este acum portavocea ta! Publică online povestea ta despre relaţia cu banca şi mesajele tale vor ajunge nu doar la urechile bancherilor, ci şi în atenţia celor care vor să le devină clienţi".
Sursele citate menţionează că noua platformă nu îşi propune să pornească un război între clienţi şi bănci, ci doar să semnaleze "dezechilibrul periculos între sistemul bancar şi clientul împovărat şi abuzat": "Sperăm ca experienţele acestor clienţi să fie o lecţie importantă pentru sistemul bancar din care băncile să înveţe că un parteneriat presupune cooperare, comunicare şi echilibru între cele două părţi; valorile pe care pretind că le promovează nu trebuie să fie doar în reclame, ci să se reflecte în relaţia cu clientul; strategia de a falimenta o populaţie întreagă nu este în beneficiul societăţii şi nici al băncilor; abuzul se pedepseşte, înşelătoria se pedepseşte, minciuna se pedepseşte; asumarea responsabilităţii pentru produsele bancare toxice este un prim pas spre stabilitate; nu pot închide gura unor clienţi nemulţumiţi cu oferte înşelătoare".
Platforma online lansată ieri de debitori se vrea un canal de comunicare cu băncile, asociaţiile, reprezentanţii societăţii civile, clienţii, arată comunicatul, subliniind: "Este spaţiul online unde te vei putea informa despre: deciziile reprezentaţilor bancari; soluţiile propuse de BNR; demersurile asociaţiilor de protecţie a consmatorilor, dar şi ale avocaţilor; procesele şi hotărârile luate în instanţă; experienţele clienţilor şi soluţiile găsite de ei".
Clienţii reiterează că sunt în căutare de soluţii sau sfaturi care să rezolve conflictele cu băncile.