Climate Change Summit, urmărit de aproape un milion de oameni

S.B.
Comunicate de presă / 11 octombrie 2022

Climate Change Summit, urmărit de aproape un milion de oameni

Avem provocarea de a reinventa economia, pentru că nu putem continua să folosim aceleaşi cantităţi de resurse, au avertizat experţii prezenţi la Climate Change Summit. În plus, trebuie să punem în aplicare soluţii verzi în mod echitabil între regiuni, clase sociale şi medii economice, au adăugat alţi speakeri.

Nu vom reuşi tranziţia dacă vor exista comunităţi care nu vor avea acces la noile tipuri de resurse. Alte subiecte care au definit primul summit din România dedicat schimbărilor climatice au inclus finanţarea sustenabilă, soluţii responsabile în energie, agricultură şi industria alimentară sau implementarea unor tehnologii precum AI sau Blockchain în beneficiul planetei.

Pe durata celor două zile, 70 de lideri din domeniul inovării climatice şi al politicii de mediu, cercetători, antreprenori şi oficiali guvernamentali au venit pe scenă într-un efort comun de a găsi soluţii sustenabile adaptate regiunii noastre. Evenimentul s-a deschis cu un mesaj din partea Preşedintelui României, Klaus Iohannis, şi a inclus participarea activă a Ministrului Economiei, Florin Spătaru, Ministrului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna, şi Ministrului Cercetării, Inovării şii Digitalizării, Sebastian Burduja, în paneluri.

Climate Change Summit de la Teatrul Odeon, împreună cu evenimentele sale conexe de la Palatul Victoria, devine un eveniment de referinţă pentru liderii naţionali şi globali din domeniu pentru a discuta şi colabora în identificarea soluţiilor aplicabile la nivel local în domeniul politicii climatice şi sustenabilităţii. Axat pe identificarea şi promovarea soluţiilor tehnologice şi financiare avansate pentru impactul adus de schimbările climatice, Climate Change Summit a fost iniţiat de BRD Groupe Societe Generale, în calitate de partener fondator şi organizat de Social Innovation Solutions, organizaţie activă în sustenabilitate, impact social şi inovaţie.

Parte a Lumea9, platforma de sustenabilitate a BRD care se concentrează pe îngrijirea oamenilor şi a planetei noastre, Climate Change Summit a adus liderii comunităţilor ştiinţifice, tehnologice şi bancare în prim-planul discuţiilor locale privind impactul schimbărilor climatice. Format din numeroase grupuri cu specialişti în sustenabilitate şi finanţare ecologică din întreaga lume, summitul îşi propune să devină cel mai important eveniment de soluţii climatice din Europa Centrală şi de Est.

"Am pus bazele Climate Change Summit de îndată ce am înţeles că nu avem doar o problemă a schimbărilor climatice, ci şi accelerarea îngrijorătoare a acestora. Este foarte important pentru noi toţi să realizăm că, pentru a face parte din soluţie, fiecare trebuie să participe la schimbare. Scopul final al acestui summit este de a le oferi tuturor impulsul de a contribui la schimbare. Este un proces cu adevărat complex şi încă nu avem toate piesele acestui uriaş puzzle. Cu toate acestea, ceea ce se întâmplă în jurul nostru este o dovadă vie că lupta merită dusă până la capăt. Acesta este doar începutul unei iniţiative care sperăm să inspire şi să promoveze schimbarea", a declarat François Bloch, CEO al BRD Groupe Societe Generale.

Agenda primei zile a summit-ului a abordat finanţarea tranziţiilor verzi, a modelelor de afaceri ecologice şi a investiţiilor durabile, dar şi soluţii de digitalizare şi de schimbare a comportamentului consumatorilor, precum şi securitatea energetică şi resursele alternative. Identificarea, promovarea şi finanţarea surselor de energie verde a fost un punct central pe întreaga durată a evenimentului, cu scopul de a găsi soluţii viabile pentru o tranziţie durabilă: CCS a avut patru paneluri axate pe energie, dar a abordat subiectul în mod regulat şi pe parcursul altor discuţii. În prima zi, Hans van der Loo, preşedintele Institutului de Cercetări Economice Integrate, a spus că "schimbările climatice sunt un simptom al unui metabolism energetic cu ritm rapid, iar în prezent suntem orbi în ce priveşte energia. Sunt lucruri pe care le putem face din proprie voinţă şi lucruri pe care vom fi obligaţi să le facem".

Mark Campanale, fondatorul Carbon Tracker, a subliniat, de asemenea, importanţa diferenţierii şi conştientizării gândirii pe termen scurt, versus pe termen lung, atunci când a spus: "Criza pe care o avem în energie este legată de securitatea energetică şi gestionarea volatilităţii preţurilor. Este vorba despre tranziţie sau despre gestionarea provocărilor de astăzi?", a întrebat el.

Ulterior, în cadrul summit-ului, Linda Zeilina, fondatoarea Centrului Internaţional de Finanţare Sustenabilă, a subliniat importanţa soluţiilor dezvoltate la nivel local care se potrivesc cel mai bine Europei Centrale şi de Est şi a promovării actorilor regionali în procesul de decizie a politicilor tranziţiei ecologice. Expertul în sustenabilitate şi-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea cu privire la posibilitatea ca regiunea estică să rămână în urmă în dezvoltarea soluţiilor sustenabile, creând astfel o Cortină de Fier Verde în întreaga Europă. O modalitate de a atenua acest risc ar putea fi sprijinirea actorilor la scară mică în accesarea surselor alternative de energie, afirmă ea, deoarece energia regenerabilă trebuie să fie prioritizată.

Hacina Py, Chief Sustainability Officer la Societe Generale, a subliniat, de asemenea, faptul că schimbarea sistemică poate fi generată şi prin schimbarea comportamentului consumatorilor. "Nu va exista tranziţie dacă procesul nu va fi corect, echitabil şi dacă vor exista comunităţi fără acces adecvat la resursele şi serviciile de bază. De exemplu, toată lumea are nevoie de soluţii sustenabile de mobilitate. Infrastructura oraşelor trebuie reinventată pentru a atinge acest obiectiv; procesul nu poate funcţiona dacă restricţionăm mobilitatea. Băncile au un rol relevant de jucat: putem concepe noi scheme de finanţare precum leasingul sau alte soluţii pentru a oferi acces la soluţiile de mobilitate. Dar şi pentru aceasta este nevoie de o schimbare a comportamentului consumatorilor", a subliniat ea.

Giedrimas Jeglinskas, Secretar General adjunct al NATO, pe de altă parte, a sugerat în cadrul Summit-ului că trăim vremuri istorice. "Am văzut prin diverse fenomene naturale că schimbările climatice sunt reale, nu pot fi negate. Acum este momentul să ne unim şi să găsim soluţii. Problemele complexe necesită soluţii complexe - probabil că nu avem încă o soluţie pentru schimbările climatice, dar asta înseamnă că trebuie să ne unim şi să găsim una. Nu poţi câştiga nicio bătălie dacă nu eşti optimist, fie că este vorba despre război sau despre schimbările climatice. Cu cât producem mai multă tehnologie, cu atât va costa mai puţin. Prin urmare, trebuie să producem cât mai multe soluţii tehnologice pentru lupta împotriva schimbărilor climatice şi să le implementăm cât mai curând posibil".

"După cum a spus unul dintre speakerii noştri, Ingmar Rentzhog, trebuie să dezvoltăm acest impuls al soluţiilor acum. La fel ca în crearea unui start-up, prima ediţie a Climate Change Summit s-a axat pe o mai bună înţelegere a problemelor pe care ne propunem să le rezolvăm, pe învăţarea din soluţiile implementate în întreaga lume, pe imaginarea şi crearea în comun a unor viitoruri şi soluţii plauzibile, iar mai apoi pe modalităţile de finanţare sustenabilă. Am fost onoraţi să găzduim acest eveniment în România, deja considerat global, şi să punem Bucureştiul pe harta conversaţiilor ambiţioase despre viitorul nostru comun. CCS este un efort colectiv a aproape 70 de organizaţii şi companii din Europa Centrală şi de Est şi va continua să crească în următorii ani ca platforma de conversaţie de referinţă din această parte a lumii", a declarat Ciprian Stănescu, Preşedinte şi CEO Social Innovation Solutions.

Încă din etapele iniţiale, evenimentul a beneficiat de sprijinul Mastercard, în calitate de Partener de Sustenabilitate, unindu-şi forţele cu partenerul fondator BRD şi cu organizatorii de la Social Innovation Solutions.

"Misiunea Mastercard este de a crea o economie sustenabilă şi incluzivă, care să ofere tranzacţii sigure, simple, inteligente şi accesibile tuturor, de pretutindeni. Ghidaţi de principiul Doing well by doing good, ne folosim expertiza, tehnologia şi parteneriatele la nivel global şi local pentru a susţine oamenii, economiile şi planeta să prospere, dar şi pentru a adresa provocările sociale, economice şi de mediu. Schimbările climatice ne afectează pe toţi şi este important să acţionăm împreună, acum, pentru a asigura un viitor mai bun şi o planetă mai sigură pentru generaţiile viitoare", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager România şi Croaţia, Mastercard.

În luna septembrie a acestui an, Social Innovation Solutions a lansat un studiu, intitulat Perspective româneşti asupra impactului schimbărilor climatice, menit să stimuleze conversaţiile din jurul Climate Change Summit. Potrivit studiului, ce a inclus un grup de 1081 de persoane, 75% dintre respondenţi consideră că sursele regenerabile de energie ar trebui să fie predominante. Mai mult, spre deosebire de un studiu similar din 2021, românii apreciază acum cu mult mai mult practicile ecologice (79%, faţă de 64% în 2021) şi sunt în favoarea impunerii unei taxe suplimentare pe produsele poluante. Tinerii din Generaţia Z sunt cei mai conştienţi de impactul negativ iminent adus de schimbările climatice: 60%, de departe cea mai mare conştientizare dintre generaţiile chestionate.

În paralel cu studiul, Climate Change Summit a debutat cu Scenarii climatice pentru România 2030, cel mai amplu exerciţiu de analiză despre viitorul României, care a avut loc în perioada 20-21 septembrie la Palatul Victoria din Bucureşti. Sesiunile de lucru colaborative axate pe impactul schimbărilor climatice în România au reunit 168 de reprezentanţi cheie ai sistemului public, privat, civic şi academic local. Concluziile sesiunilor vor fi incluse în Scenarii climatice pentru România 2030, raport care va fi lansat pe 8 decembrie 2022 şi va servi drept mijloc de sensibilizare a persoanelor cu putere de decizie din mediul de afaceri, social şi public cu privire la scenariile cele mai probabile şi soluţiile acestora, precum şi pentru a promova exemple scalabile de bune practici. CCS a avut, de asemenea, 75 de participanţi din 14 ţări prezenţi la Ambasadorii Tineretului pentru Acţiune Climatică, un eveniment ce a implicat tineri din Europan Centrală şi de Est în discuţii despre soluţii climatice pentru şi de la tineri.

Alături de BRD, ca Partener Fondator, şi Mastercard, ca Partener de Sustenabilitate, Climate Change Summit a mai avut peste 60 de parteneri din România şi Europa Centrală şi de Est, incluzând partenerii financiari Microsoft, Auchan, Société Générale Global Solution Center, Enel; Mercedes-Benz ca maşină oficială; Secretariatul General al Guvernului ca partener strategic şi parteneri organizaţionali cum ar fi: Confederaţia Patronală Concordia, Romanian Business Leaders, Consiliul Investitorilor Străini, WWF Romania, EFdeN, Asociaţia Parcul Natural Văcăreşti, CONAF, Coaliţia pentru Economie Circulară, Consiliul Tineretului din România, CCIFER, Institutul European din România, BRCC, Ambasada Sustenabilităţii în România, Angajament pentru Mediu, Carbon Expert, Kane, FruFru, Urban Monkey, Tudor Tailor; partenerii de conţinut InfoClima.ro, Solutions, ArtLink, Cantus Mundi, BuchARTest şi Frame Advertising şi partenerii media Hotnews, The Diplomat, News Energy, Green Report, WeDontHaveTime.org, Sustainability Today şi CEE Energy News.

Aproape un milion de oameni s-au reunit pentru a participa la eveniment şi la activările sociale şi culturale din jurul acestuia, atât de la Teatrul Odeon, cât şi online. Prin urmare, CCS va deveni un forum anual care va uni liderii şi experţii din domeniul climei, cea de-a doua ediţie a Climate Change Summit urmând să aibă loc în perioada 19-20 octombrie 2023 la Bucureşti.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9759
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7871
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3453
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0070
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.2660

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb