Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a formulat, ieri, într-o întîlnire cu directorii de marketing ai posturilor de televiziune, o serie de propuneri destinate soluţionării publicităţii audiovizuale la medicamente, suplimente nutritive, sms-uri şi alte reclame. Potrivit Biroului de presă al CNA, în urma discuţiilor comune s-a stabilit că textul care va însoţi vizual şi sonor, timp de trei secunde, reclama la un supliment alimentar (nutritiv) va fi următorul: "Acesta este un supliment nutritiv. Citiţi cu atenţie prospectul". De asemenea, pentru reminder-ul care are o durată ce nu depăşeşte zece secunde, avertizarea va fi afişată în ultimele trei secunde.
În privinta reclamei la medicamente, posturile de radio şi de televiziune au fost atenţionate să respecte întrutotul Decizia CNA nr. 254/2004 privind publicitatea, sponsorizarea şi teleshopping-ul, în sensul că textul avertizării trebuie să respecte durata prevăzută în art. 40 al. 4 lit. a de 6 secunde, să fie lizibil şi să se citească normal. Posturile nu vor mai primi din partea CNA solicitarea să oprească spoturile, ci vor fi sancţionate pentru nerespectarea legislaţiei.
CNA a cerut radiodifuzorilor ca, în timp de două săptămîni, reclama difuzată pentru autoturisme să includa: preţul standard şi nu CIP. În privinţa sms-urilor, indiferent dacă acestea sunt utilizate în cadrul emisiunilor sau a spoturilor de publicitate, trebuie să respecte prevederile art. 8 al. 2, în cadrul serviciilor de programe de televiziune, tariful aplicat de furnizorul de servicii de telefonie va fi prezentat lizibil, pe întreaga durată de afişare a numărului de apel, utilizînd caractere cu dimensiuni identice cu cele ale numărului de apel. Toate reclamele la produse şi servicii trebuie să aibă TVA inclus în preţul afişat.