Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au decis să solicite posturilor TV să oprească difuzarea spotului "Zapp FixTel", atât varianta standard, cât şi pe cea prescurtată, până la intrarea în legalitate, după ce au primit o sesizare de la "Romtelecom", informează un comunicat al CNA.
Membrii Consiliului apreciază că o astfel de campanie de promovare poate afecta interesele operatorilor de telefonie fixă şi, în special, al "Romtelecom", în prezent cel mai mare operator de telefonie fixă din ţara noas-tră.
De asemenea, membrii Consiliului au constatat că spotul "Zapp FixTel" face o publicitate comparativă, sugerând publicului să renunţe la telefonia fixă din cauza unei presupuse durate îndelungate a instalării aces-teia, fapt care contravine dispoziţiilor art. 107 şi 108 din Codul audiovizualului. Articolul 108 interzice orice formă de promovare a unor bunuri sau servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse.
Conform CNA, spotul "Zapp FixTel" poate induce în eroare publicul deoarece creează impresia unui serviciu telefonic fix alternativ şi omite precizarea că, în realitate, este vorba despre un serviciu telefonic mobil, informează Rompres.
CNA a luat această decizie după ce a dezbătut o sesizare a Romtelecom referitoare la acest spot. Romtelecom consideră că spotul "Zapp FixTel" intră în categoria publicităţii comparative şi înşelătoare, deoarece face trimitere directă la serviciile Romtelecom şi sugerează că instalarea unui telefon fix implică o durată lungă de timp.