Compania Naţională de Autostrazi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a plătit, până în prezent, 100 de milioane de lei pentru exproprieri pe tronsonul 1 Bucureşti-Moara Vlăsiei (0-19 km) şi urmează ca periodic, în funcţie de stadiul expropierilor, să pornească lucrările la alte tronsoane, a declarat Dorin Debucean, directorul general al companiei, citat de NewsIn.
Dorin Debucean a precizat: "Pentru tronsonul 1 (0-19 km) Bucureşti-Moara Vlăsiei, al sectorului de autostradă Bucureşti-Ploieşti, s-au alocat de către guvern 100 de milioane de lei (30 de milioane de euro) pentru exproprieri şi urmează ca periodic, în funcţie de schiţele de cadastru, să fie promovată H.G. Au început lucrările la primii doi kilometri de către consorţiul Pizzarotti & Tirrena, consultant fiind consorţiul Consugal-Consitrans şi urmează ca, în funcţie de exproprieri, să putem continua lucrările şi pe alte tronsoane. Este un avantaj că proiectul este avizat de către toate consiliile locale şi de consiliul judeţean Ilfov".
Directorul general adjunct întreţinere şi administraţie din cadrul companiei, Cristian Duică, consideră că exproprierile merg greu, deoarece proprietarii sunt nemulţumiţi de preţul oferit, mai apar suprapuneri peste terenurile deja intabulate la Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, lipsesc planurile parcelare la nivelul localităţilor, iar mulţi dintre propritarii de terenuri nu mai sunt în ţară.
Exproprierile de terenuri sunt aprobate prin Hotărâre de Guvern. În acest sens a fost emisă H.G. nr.244/5.03.2008, cu stabilirea despăgubirilor pentru un umăr de 74 autori, reprezentând 80 de dosare de despăgubiri. Reprezentanţii Primăriei Moara-Vlăsiei au declarat că pentru cei 74 autori, respectiv 80 dosare de despăgubiri, s-au încheiat procese verbale de acceptare sau neacceptare a valorii despăgubirii, urmând să se definitiveze hotărârea de acordare a despăgubirilor. Astfel, din expertizele efectuate la primele dosare de despăgubiri valorile terenurilor pe traseul autostrăzii se situau între 4-12 euro/mp.
Dorin Debucean s-a referit şi la situaţia suprafeţelor celor două păduri care sunt trecute în situl naţional (Natura 2000 n.r.). "Pentru această pădure trebuie să mai avem un aviz de la Ministerul Mediului pentru a găsi soluţia ca să poată fi defrişată în condiţiile legii, deoarece proiectul de la kilometrul 0 la 19 este avizat de CNADNR", a spus reprezentantul companiei.
În luna martie, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, declara că traseul autostrăzii Bucureşti - Ploieşti nu poate fi deviat, chiar dacă lucrările de expropriere sunt întârziate din cauza unor păduri aflate în patrimoniul de stat.
Lungimea totală a sectorului de autostradă Bucureşti-Ploieşti va fi de 61,8 km. Tronsonul a fost împărţit pe două porţiuni, respectiv Bucureşti- Moara Vlăsiei(19,5 Km) şi Moara Vlăsiei-Ploieşti (41 km), lucrările fiind executate de consorţiile Pizzarotti &Tirrena şi, respectiv, consorţiul Euroconstruct, format din firmele PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition şi Comaxa. Euroconstruct Trading 98 SRL va construi porţiunea situată între kilometrii 19,5 şi 31,6, firma PA&CO International între kilometrii 31,6 şi 42,6, iar compania UMB Spedition între kilometrii 42,6 şi 62.
Potrivit Search Corporation, studiul de fezabilitate al tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti arată că investiţia necesară pentru acest proiect este de 238 milioane euro, sumă aproximativ egală cu cea solicitată de constructori în urma majorării preţului iniţial.