Lilium, o companie germană producătoare de taxiuri aeriene, a primit aprobarea autorităţilor de reglementare pentru a proiecta şi opera vehiculele sale electrice cu decolare şi aterizare verticală, transmite CNBC.
Lilium a primit "Aprobarea de organizaţie de proiectare" din partea Agenţiei pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene, o licenţă cu condiţii speciale care conferă companiei capacitatea de a-şi proiecta şi fabrica aeronavele, în locul regulilor oficiale pentru industrie, care au fost convenite şi implementate.
Alastair McIntosh, directorul de tehnologie al Lilium şi şeful organizaţiei de proiectare, a declarat că aprobarea este de fapt "o licenţă de funcţionare" pentru firmă.
"Primirea aprobării de la EASA ne motivează şi mai mult pe calea noastră de a comercializa revoluţionarul Lilium Jet", a declarat McIntosh într-un comunicat de luni.
Luc Tytgat, director general interimar al agenţiei UE, a declarat că "stabileşte regulile potrivite pentru operaţiuni şi se îngrijeşte de elementele de mediu, inclusiv de zgomot, asigurându-se, desigur, că sunt îndeplinite standarde înalte de siguranţă".
"În acelaşi timp, ne ferim să creăm bariere în calea pătrunderii pe această nouă piaţă şi am lucrat în parteneriat cu Lilium, într-un timp solicitant. Aş dori să o felicit pe Lilium pentru obţinerea acestei aprobări de organizaţie de proiectare, care promovează activitatea de aviaţie electrică a Europei", a adăugat el.
Este o etapă cheie pentru industrie, care lucrează de câţiva ani pentru a pregăti astfel de vehicule pentru comercializare. Maşinile zburătoare au fost multă vreme obiect de ficţiune.
De la "Chitty Chitty Bang Bang" la "The Jetsons" şi "Blade Runner", cultura populară a fost plină de ideea ca maşinile să iasă pe cer de zeci de ani.
Tehnologii şi capitaliştii de risc au pompat, în ultimii ani, miliarde de dolari în întreprinderi care urmăresc să producă taxiuri zburătoare, până acum cu puţin succes tangibil.
În cazul lui Lilium, vehiculele sale sunt destinate mai degrabă călătoriilor interne între oraşe, decât zborurilor între ţări.
Lilium Jet foloseşte mai multe elice mici antrenate de motoare electrice pentru a oferi portanţă în timpul decolării şi aterizării, precum şi tracţiunea în timpul fazei de croazieră.
Odată pregătit pentru zborurile comerciale, Lilium Jet va putea parcurge 300 de kilometri într-o oră după o singură încărcare, echivalentul unei călătorii de la Londra la Manchester în Anglia, Regatul Unit.
Lilium, care a fost fondată în 2015 de patru prieteni de la Universitatea Tehnică din Munchen din Germania, vrea să lanseze zboruri comerciale până în 2025.
Compania se confruntă cu o concurenţă acerbă din partea marilor jucători aerospaţiali Boeing şi Airbus, precum şi startupul german Volocopter, care lucrează şi la un taxi aerian cu decolare şi aterizare verticală.