Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a preluat, pe 6 februarie 2025, contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate şi realizarea Proiectului Tehnic al Autostrăzii A 3 Ploieşti-Braşov. Contractul, transferat de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), are o valoare de 46,5 milioane de lei (fără TVA) şi include revizuirea şi completarea Studiului de Fezabilitate, cu termen de finalizare în aprilie 2025, realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), cu termen de 6 luni, şi elaborarea Proiectului Tehnic de Execuţie (PTE), tot cu termen de 6 luni, anunţă CNIR pe Facebook.
Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a declarat: "Am început o analiză a documentaţiei pe care am preluat-o şi am solicitat proiectantului, Consitrans S.R.L, o actualizare a graficului de realizare a acestui proiect pentru a verifica în ce măsură poate fi respectat. Ne propunem să lansăm în licitaţie sectorul de Autostradă Cristian - Codlea din judeţul Braşov."
CNIR şi proiectantul Consitrans colaborează, de la sfârşitul anului trecut, pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A 13 Braşov-Bacău. Cu ocazia preluării acestui al doilea contract, Consitrans a subliniat: "Consitrans va continua buna colaborare pentru a găsi soluţiile optime de continuare a proiectării pentru Autostrada Ploieşti - Braşov şi asigură Beneficiarul şi publicul că va preda o documentaţie de calitate."
Proiectul Autostrăzii A 3 Ploieşti-Braşov, cu o lungime de 112 kilometri, va porni din zona de sud a municipiului Ploieşti, în continuarea segmentului A 3 Bucureşti-Ploieşti, şi va include sectorul A 3 Râşnov-Cristian, deschis circulaţiei în 2020. Punctul final al autostrăzii va fi la Codlea, în zona nord-vest a Braşovului, unde se va conecta, printr-un nod de mare viteză, cu A 13 Sibiu-Făgăraş-Braşov şi A 13 Braşov-Bacău.
Opinia Cititorului